مایکروسافتویندوز

ویژگی ها و مشخصات ظاهری ویندوز 11 لو رفت + تصاویر

تصاویری از ویژگی ها و مشخصات ظاهری ویندوز 11 پس از نصب نسخه اولیه آن توسط برخی از خبرنگاران، در سراسر جهان از طریق اینترنت پخش شده است.

پس از آنکه شرکت مایکروسافت در اطلاعیه ای اعلام کرد که ویندوز 10 تا پایان 2025 پشتیبانی می شود، گمانه زنی ها در خصوص نسل بعدی سیستم عامل مایکروسافت که ویندوز 11 نام دارد، شروع شد.

این در حالی است که ابتدا یک کاربر “بایدو” امروز دو تصویر از این سیستم عامل مایکروسافت را منتشر کرد، که یک منوی شروع متمرکز با گوشه‌های گرد را نشان می‌دهد. اما پس از منتشر شدن این تصاویر، خبرنگاران توانستند نسخه اولیه Windows ۱۱ ISO را به دست آورده و نصب کنند. این اتفاق برای رویداد بزرگ راه اندازی مایکروسافت در ۲۴ ژوئن، می‌تواند بسیار هیجان انگیز باشد.

مشخصات ظاهری ویندوز 11

البته شایعات بسیاری در رابطه با ویژگی‌ها و قابلیت‌های ویندوز ۱۱ وجود دارد؛ اما تمام این شایعات به بازطراحی ظاهر ویندوز تحت پروژه‌ای موسوم به سان، ولی (Sun Valley) اشاره دارند. برخی تصور می‌کنند این تغییرات با هیجانی که مایکروسافت برای این رویداد تا به حال ابراز کرده است، همخوانی نخواهد داشت و احتمالا در حد بروزرسانی استانداردی برای ویندوز ۱۰ باشد.

البته برخی معتقدند پروژه سان، قرار است همان ویندوز ۱۱ باشد و ما هم این‌طور فکر می‌کنیم. ولی ابتدا برای سیستم عامل X ۱۰ در نظر گرفته شده بود، که به‌عنوان پروژه‌ای برای بازطراحی ظاهر ویندوز معرفی شد.

ویندوز ۱۱

قابلیت های جدید ویندوز ۱۱

بر اساس اخبار منتشر شده، در ویندوز ۱۰X قرار بود طراحی جدیدی به نوار وظیفه (TaskBar)، منو استارت (Start Menu)، مرکز عملیات (Action Center)، کاوشگر فایل (File Explorer) و بسیاری از موارد دیگر اضافه شود که متاسفانه همه گیری ویروس کرونا برنامه‌های مایکروسافت را به هم زد و پروژه ۱۰X ابتدا به تأخیر افتاد، اما بعدا به‌طور کامل کنسل شد.

قابلیت های جدید ویندوز ۱۱

شایان ذکر است، شرکت مایکروسافت قبلاً به‌طور رسمی به برخی از ویژگی ها و مشخصات ظاهری ویندوز 11 که شامل تجربه بهبودیافته تایپ صوتی، کیبورد لمسی مدرن‌شده با اندازه بهینه کلیدها، صداها، رنگ‌ها، انیمیشن‌ها و حتی فونت‌ها و آیکون‌های جدید هستند اشاره کرده است.

از آنجایی که قرار است ویندوز 11 در رویداد بزرگ مایکروسافت در 24 ژوئن برگزار می شود، رونمایی شود، احتمالا اواخر امسال یا اوایل سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا