بازی

معرفی بهترین بازی ها برای سیستم های ضعیف / از حداقل ها لذت ببرید

با توجه به شرایط فعلی و قیمت عجیب و غریب قطعات کامپیوتر، بسیاری از افراد با سیستم‌های ضعیف و معمولی سر می‌کنند و نمی‌توانند بازی‌های بزرگ روز را بر روی رایانه‌های شخصی خود تجربه کنند. متاسفانه سیستم‌های گیمینگ در حال تبدیل شدن به یک کالای لوکس هستند و نمی‌توان منکر این موضوع شد. اما نباید نگران بود، بازی‌های ویدیویی برای هر قشری و هر کسی حقه‌ای در چنته دارند و باید به شما بگوییم که حتی می‌توان با سیستم‌هایی بسیار ضعیف و قدیمی نیز به تجربه بازی‌های شاهکار پرداخت که ما در این مقاله به معرفی بهترین بازی ها برای سیستم های ضعیف خواهیم پرداخت.

معرفی بهترین بازی ها برای سیستم های ضعیف با توجه به قیمت بالای قطعات کامپیوتر، امری اجتناب ناپذیر است.بازی‌های این لیست ترکیبی از عناوین قدیمی و جدید می‌باشند و سعی کرده‌ایم که سبک‌های مختلفی را در لیست قرار دهیم که سلایق مختلفی را دربر بگیرند. تعداد اینگونه بازی‌ها بسیار بسیار زیاد می‌باشد و نمی‌توان در چندین قسمت هم به تمامی آن‌ها اشاره کرد، به هرحال ما تمرکزمان را بر روی بهترین عناوین گذاشته‌ایم و امیدوار هستیم این لیست بهترین بازی ها برای سیستم های ضعیف به‌درد شما بخورد.

Assassin’s Creed II

بعد از انتشار اولین نسخه از سری Assassin’s Creed در سال ۲۰۰۷، بسیاری از گیمر‌ها شیفته این بازی شدند، اما بازی اول Assassin’s Creed تمام آن چیزی که یوبیسافت در ذهن داشت را برآورده نکرد و آن‌ها باری دیگر در سال ۲۰۰۹ به قصد عرضه یک شاهکار، Assassin’s Creed II را منتشر کردند که بیایید قبول کنیم نسخه دوم این سری بدون هیچ اغراقی یک شاهکار محسوب می‌شود، عنوانی که تقریبا در هر زمینه‌ای نسبت به نسخه اول خودش پیشرفت کرده بود و بی‌نقص به‌نظر می‌رسید.

Assassin’s Creed II

حداقل سیستم موردنیاز:
Processor: Intel Core 2 Duo E4300 1.8GHz / AMD Athlon 64 X2 Dual Core 4000
Graphics: AMD Radeon HD 4550 or NVIDIA GeForce 9500 GS
System Memory: 1.5 GB RAM

داستان این بازی درباره شخصیت فوق‌العاده‌ دوست‌داشتنی اتزیو آئودیتوره است و همان‌طور که از نام این شخصیت پیدا است، داستان بازی در کشور ایتالیا رقم می‌خورد و سازندگان در تصویر‌سازی کشور ایتالیا فوق‌العاده عمل کرده‌اند، شما از گشت و گذار در محیط بازی و استفاده از سیستم پارکور بی‌نهایت لذت خواهید برد. بازی Assassin’s Creed II در زمینه گیم‌پلی پیشرفت‌های فوق‌العاده‌ای نسبت به نسخه پیشین خود داشت و بازی در این زمینه بی‌نقص به‌نظر می‌رسد، استفاده از المان‌های مخفی‌کاری و کشتن دشمنان با هیدن بلید به بهترین‌ شکل ممکن صورت گرفته است. گرافیک فنی بازی نیز بسیار عالی کار شده و چنین گرافیکی در سال ۲۰۰۹ هر گیمری را میخکوب می‌کرد و هم‌چنان هم گرافیک بازی قابل‌قبول به‌نظر می‌رسد. اگر تا به حال Assassin’s Creed II را بازی نکرده‌اید، حتما همین الان به سراغ نصب بازی بروید تا یکی از بهترین عناوین سری Assassin’s Creed را تجربه کنید. همین ویژگی ها باعث شد تا این بازی جذاب در لیست بهترین بازی ها برای سیستم های ضعیف ما قرار بگیرد.

  • دیگر عناوین این سری که برای اجرا در سیستم‌های ضعیف مناسب می‌باشند: Assassin’s Creed – Assassin’s Creed Brotherhood – Assassin’s Creed Revelation – Assassin’s Creed III

Mafia II

Mafia II یکی از بارزترین نمونه‌هایی است که نشان می‌دهد نمره و متا هیچ ارزش خاصی ندارند و ملاک ارزیابی بازی‌ها محسوب نمی‌شوند. بازی داستان شخصیتی به نام ویتو را روایت می‌کند، فردی که پدرش را توسط یک گروه مافیایی از دست داده است، بعد از مرگ پدر ویتو، خانواده آن‌ها دچار مشکلات مادی و اقتصادی شدیدی شدند، همین مشکلات باعث شدند تا ویتو به همراه دوست خودش جو، به سمت دزدی و سرقت از مغازه‌ها بروند، اما این سرقت‌ها سرانجام خوشایندی برای ویتو نداشتند و او بالاخره دستگیر شده و زندانی می‌شود، در زندان او قبول می‌کند در ارتش فعالیت کند تا در عوض بتواند از زندان آزاد شود، به هرحال داستان بازی به همین منوال ادامه پیدا می‌کند و باید گفت بازی در این زمینه فوق‌العاده است و شما کاملا با یک داستان مافیایی اصیل سر و کار دارید.

Mafia II

حداقل سیستم موردنیاز:
Processor: Pentium D 3Ghz or AMD Athlon 64 X2 3600+ (Dual core) or higher
RAM: ۱٫۵ GB RAM
Video Card: nVidia GeForce 8600 / ATI HD2600 Pro or better

گیم‌پلی بازی یکی دیگر از نقاط قوت بازی محسوب می‌شود، سیستم شوتینگ و کاورگیری بسیار عالی بوده و هوش مصنوعی دشمنان شما به قدری خوب می‌باشد که جرئت بیرون آمدن از کاور را نخواهید داشت. گرافیک بازی با گذشت یازده سال از عرضه بازی هم‌چنان چشم‌نواز به‌نظر می‌رسد و طراحی ماشین‌ها و در کل Empire City در بهترین حالت خودشان قرار دارند. از موسیقی‌های بازی هم به هیچ وجه نمی‌توان گذشت، به خصوص موسیقی‌هایی که در ماشین پخش می‌شوند و شما قطعا بعد از گوش دادن به رادیو موجود در بازی، به دنبال دانلود موسیقی‌های آن خواهید رفت.

  • دیگر عنوان این سری که برای اجرا در سیستم‌های ضعیف مناسب می‌باشد: Mafia I

Half-Life 2

Half-Life بدون شک یکی از بزرگ‌ترین و پرطرفدار‌ترین بازی‌هایی است که در صنعت بازی‌های ویدیویی ساخته شده است و باید آن را یکی از شاهکار‌های این صنعت دانست. سری Half-Life همیشه از استاندارد‌های زمان عرضه خودشان جلوتر بودند و در هر قسمت از آن شاهد یک روایت بی‌نظیر و داستان فوق‌العاده از شخصیت دکتر گردن فریمن و ماجراجویی‌های او بوده‌ایم. بازی تقریبا در هر زمینه‌ای بی‌نقص می‌باشد و شما ویژگی‌هایی در بازی خواهید دید که شما را به وجد خواهند آورد.می توان از این بازی به عنوان یکی از بهترین بازی ها برای سیستم های ضعیف یاد کرد.

Half-Life 2

حداقل سیستم موردنیاز:
Processor: 1.7 Ghz
Memory: 512 MB RAM
Graphics: DirectX 8.1 level Graphics Card

با توجه به زمان عرضه بازی، شما برای اجرای آن به سیستم چندان قدرتمندی احتیاج ندارید و با معمول‌ترین کامپیوتر‌ها می‌توانید آن را به راحتی اجرا کرده و از تجربه این بازی فوق‌العاده لذت ببرید. گرافیک بازی هم‌چنان قابل‌قبول می‌باشد و از تماشای محیط بازی خسته نخواهید شد. اگر به دلیل قدیمی بودن بازی فوق، به سمت آن نرفته‌اید، به شما پیشنهاد می‌کنم که حتما سری Half-Life را تجربه کرده تا در نقش دکتر فریمن به ماجراجویی‌های جذاب و هیجان‌انگیز بپردازید.

  • دیگر عناوین این سری که برای اجرا در سیستم‌های ضعیف مناسب می‌باشند: Half Life 1 – Half Life 2 – Half Life Blue Shift – Half Life Source – Half Life Opposing Force – Half-Life 2: Episode 1 – Half-Life 2: Episode 2 – Half Life 2 : The lost coast

Counter-Strike: Global Offensive

دیگر هر گیمری با بازی‌های سری کانتر آشنا می‌باشد، ترکیب کانتر ۱٫۶ و گیمنت به هیچ وجه از یاد و خاطرات ما خارج نمی‌شود و چه بسا هنوز افراد بسیار زیادی هستند که به صورت حرفه‌ای و جدی عنوان کانتر ۱٫۶ را بازی می‌کنند و از تجربه آن خسته نمی‌شوند. اما در این مقاله قصد داریم به آخرین نسخه از سری کانتر، یعنی Counter-Strike: Global Offensive اشاره کنیم، عنوانی که سال‌ها است از عرضه آن می‌گذرد و هم‌چنان یکی از محبوب‌ترین‌ها در استیم محسوب می‌شود. با رایگان شدن این عنوان تعداد بازی‌بازان آن هم به مراتب افزایش یافت و قرار هم نیست به این زودی‌ها این بازی فراموش شود.

Counter-Strike: Global Offensive

حداقل سیستم موردنیاز:
Processor: Intel Core 2 Duo E6600 or AMD Phenom X3 8750 processor or better
Memory: 2 GB RAM
Graphics: Video card must be 256 MB or more and should be a DirectX 9-compatible with

با وجود حجم عظیمی از چیتر‌ها که قرار است در بازی با روح و روان شما بازی کنند، هم‌چنان می‌توان از تجربه بازی Counter-Strike: Global Offensive لذت برد و ساعت‌ها سرگرم شد. شاید نیازی به توضیح نداشته باشد، اما باید گفت که مد اصلی بازی در قالب دو گروه تروریست و کانتر تروریست می‌باشد که شما در هر تیمی که باشید باید جلوی افراد تیم روبه‌رو را گرفته و اجازه ندهید به خواسته‌های خود برسند، اگر در تیم تروریست قرار دارید، به هم‌تیمی‌های خود کمک کنید تا بمب را در مکان مد‌نظر بکارند و به همین منوال در تیم کانتر تروریست باید جلوی این کار را بگیرید. به هرحال مد‌های دیگری نیز در بازی وجود دارند و قطعا از تجربه‌ آن‌ها سرگرم خواهید شد.

  • دیگر عناوین این سری که برای اجرا در سیستم‌های ضعیف مناسب می‌باشند: Counter-Strike 1.6 – Counter-Strike: Source

Cuphead

به هیچ وجه گول ظاهر کارتونی و دوست‌داشتنی بازی Cuphead را نخورید، این بازی خود شیطان است، عنوانی هاردکور و سخت که قطعا طرفداران بازی‌های هاردکور از تجربه‌ آن‌ بسیار لذت خواهند برد. داستان بازی درمورد دو برادر که در واقع دو فنجان هستند می‌باشد، این دو برادر در یک شرط‌بندی به شیطان می‌بازند و حال باید با موجودات عجیب و غریب به مبارزه بپردازند تا نجات پیدا کنند. باید طراحی مراحل و باس‌ها را بزرگ‌ترین نقطه قوت این بازی دانست، شما در هر مرحله‌ای با یک باس کاملا متفاوت به مبارزه خواهید پرداخت که مهارت شما را محک می‌زند.

Cuphead

حداقل سیستم موردنیاز:
Processor: Intel Core2 Duo E8400, 3.0GHz or AMD Athlon 64 X2 6000+, 3.0GHz or higher
Memory: 2 GB RAM
Graphics: Geforce 9600 GT or AMD HD 3870 512MB or higher

بازی را به صورت دو نفره هم می‌توانید تجربه کنید که بسیار لذت‌بخش خواهد بود، با این حال بازی کردن به صورت تک نفره هم بسیار سرگرم‌کننده می‌باشد. گرافیک هنری بازی شما را به یاد کارتون‌های دهه ۳۰ میلادی خواهد انداخت، حتی سازندگان در موسیقی و صداگذاری نیز از کارتون‌های کلاسیک الهام گرفتند و در مجموع یک اتمسفر فوق‌العاده زیبا و دوست‌داشتنی را پدید آورند که کاملا با چیزی که در هر مرحله تجربه خواهید کرد در تضاد می‌باشد، در منو‌ها شما شاد و خندان هستید و در هنگام مبارزه با باس‌ها عرق می‌ریزید و نگران این هستید که نکند یک حرکت اشتباه انجام بدهید.


Rayman Legends

چند سالی می‌شود که یوبیسافت به کلی فرنچایز Rayman را فراموش کرده است و نسخه‌ جدیدی از این عنوان ندیده‌ایم. انتشار آخرین نسخه از این سری به سال ۲۰۱۳ بازمی‌گردد و آن نسخه Rayman Legends نام دارد که اتفاقا این بازی با موفقیت بسیار خوبی همراه شد و مورد توجه منتقدان و گیمر‌ها قرار گرفت. این بازی در سبک پلتفرمر بوده و یک محیط فوق‌العاده سرگرم‌کننده و دوست‌داشتنی را به نمایش درمی‌آورد که هرکسی را می‌تواند به خود جذب کند. همانند دیگر نسخه‌های این عنوان، داستان اصلی‌ترین رکن بازی نیست و شما هم به عنوان گیمر، بیشتر از داستان، به مبارزات و گیم پلی بازی توجه خواهید کرد که خوشبختانه سازندگان به خوبی در این بخش‌ها کار کرده‌اند.بازی برای سیستم های ضعیف هنوز که هنوز است طرفداران خود را دارد.

Rayman Legends بهترین بازی ها برای سیستم های ضعیف

حداقل سیستم موردنیاز:
Processor: Intel Pentium IV @ 3.0 GHz or AMD Athlon6۴ ۳۰۰۰ + @ ۱٫۸ GHz
Memory: 2 GB RAM
Graphics: nVidia GeForce 6800GT or AMD Radeon X1950 Pro (256MB VRAM)

مبارزات بازی بسیار هیجان‌انگیز و شلوغ بوده و تنوع دشمنان باعث می‌شود به هیچ وجه از کشتن این دشمنان خنگ خسته نشوید. طراحی هنری بازی بی‌نظیر صورت گرفته و در هر مرحله شاهد رنگ‌بندی‌ها و طراحی‌های فوق‌العاده باسلیقه‌ای هستیم که به بازی جذابیت زیادی داده است. سری Rayman همیشه در زمینه موسیقی بی‌نقص بوده و در این نسخه نیز شاهد موسیقی‌های بانمک و جذابی هستیم که شما را در اتمسفر بازی غرق خواهند کرد. اگر به عناوین پلتفرمر علاقه‌مند هستید، به هیچ وجه بازی Rayman Legends را از دست ندهید.

  • دیگر عناوین این سری که برای اجرا در سیستم‌های ضعیف مناسب می‌باشند: Rayman 1 – Rayman 2 – Rayman 3 – Rayman Origins

The Elder Scrolls V: Skyrim

شاید The Elder Scrolls V: Skyrim برای سیستم‌های ضعیف چندان مناسب نباشد، اما به عنوان کسی که اسکایریم را با رزولوشن ۶۰۰p تجربه کرده است، باید بگویم که این بازی در هر رزولوشن و هر گرافیکی جذاب است و اصلا نباید آن را از دست بدهید. هرچقدر که می‌توانید از تنظیمات گرافیکی مختلف بزنید و رزولوشن را پایین بیاورید، به شما قول می‌دهم در آن شرایط هم از تجربه این بازی لذت می‌برید و ساعت‌ها در جهان The Elder Scrolls V: Skyrim به ماجراجویی‌های مختلف می‌پردازید.

The Elder Scrolls V: Skyrim بهترین بازی ها برای سیستم های ضعیف

حداقل سیستم موردنیاز:
CPU: Core 2 Duo 2.0 GHz or Althon X2 2.0 GHz
RAM: 3 GB
VGA: 512mb

این بازی محتوای تمام‌نشدنی‌ای دارد، شما هیچ‌گاه نمی‌توانید ادعا کنید که اسکایریم را تمام کرده‌اید، زیرا این بازی پایانی ندارد و هر بخشی از مپ پر از ماجراجویی‌ها و داستان‌های مختلف است که به طرز عجیبی جذاب هستند. The Elder Scrolls V: Skyrim به راحتی می‌تواند شما را معتاد خودش بکند و روزی به خودتان می‌آیید و می‌بینید بیش از ۵۰ یا ۶۰ ساعت تنها در حال گشت و گذار در محیط بازی و پیدا کردن مکان‌های مختلف بوده‌اید. باز هم باید اشاره کنم که بازی کمی برای سیستم‌های قدیمی و ضعیف سنگین است، اما ارزش آن را دارد که خیر تنظیمات گرافیکی و رزولوشن بالا را بزنید تا بازی بدون مشکل خاصی اجرا شود.

  • دیگر عناوین این سری که برای اجرا در سیستم‌های ضعیف مناسب می‌باشند: The Elder Scrolls 3 Morrowind – The Elder Scrolls IV: Oblivion

Valiant Hearts: The Great War

Valiant Hearts: The Great War یکی دیگر از ساخته‌های یوبیسافت می‌باشد که در این لیست قرار داده‌ایم و متاسفانه بسیاری از افراد با آن آشنا نیستند. این بازی در سبک دوبعدی و پازل می‌باشد که سختی‌های جنگ را به شکلی بامزه نشان می‌دهد. بازی در ظاهر طراحی بامزه‌ای دارد، اما در باطن آن چیزی غیر از سختی و بدبختی حاصل از جنگ دیده نمی‌شود.

Valiant Hearts: The Great War بهترین بازی ها برای سیستم های ضعیف
Valiant Hearts: The Great War_20140625183117

سیستم موردنیاز:
CPU: Intel Pentium IV @ 3.0 GHz or AMD Athlon6۴ ۳۰۰۰ + @ ۱٫۸ GHz
RAM: 2 GB RAM
VGA: nVidia GeForce 6800GT or AMD Radeon X1950 Pro (256MB VRAM with Shader Model 3.0 or higher)

داستان بازی درباره چندین شخصیت مختلف می‌باشد که سرنوشت آن‌ها به یکدیگر گره خورده است، البته اصلی‌ترین شخصیت، پیرمردی تنومند به نام امیل است که طی یک دعوت‌نامه به نیروی نظامی فرانسه می‌پیوندد و وارد جنگ می‌شود، در جنگ او با خبر می‌شود که دامادش یعنی کارل اسیر شده است و او هرکاری که از دستش برمی‌آید انجام می‌دهد تا کارل را نجات دهد. گیم‌پلی بازی بر پایه معما‌ها و پازل‌های مختلف می‌باشد که بسیار جذاب هستند و حل آن‌ها چالش‌ خوبی برای شما خواهد بود. طراحی هنری بازی بسیار باسلیقه کار شده و میدان جنگ در عین قالب کارتونی خودش، به خوبی جو سنگین جنگ را به گیمر منتقل می‌کند. Valiant Hearts: The Great War می‌تواند یک تجربه خاص برای شما باشد، پس به هیچ وجه آن را از دست ندهید.


Devil May Cry 3

سبک هک اند اسلش به مبارزات شلوغ، هیجان‌انگیز و از همه مهم‌تر دیوانه‌وار خاص خودش معروف است، اگر شما از طرفداران این سبک باشید، حتما سری Devil May Cry را می‌شناسید. در این سری شما با مبارزات دیوانه‌وار و فوق‌العاده‌ای روبه‌رو هستید که هر گیمری را می‌تواند به وجد بیاورد. از آن مهم‌تر، شخصیت محبوب بسیاری از گیمر‌ها، یعنی دانته ابهت خاصی به بازی داده و باید او را یکی از برترین شخصیت‌های تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی بدانیم. تخصص دانته کشتن جن‌ها و موجودات جهنمی است و این کار را به بهترین و البته خشن‌ترین شکل ممکن انجام می‌دهد.

Devil May Cry 3 بهترین بازی ها برای سیستم های ضعیف

حداقل سیستم موردنیاز:
CPU: 1 GHz Pentium III or equivalent
RAM: 256 MB
Video Memory:128 MB

نسخه سوم از این سری بدون شک یکی از بهترین‌های Devil May Cry محسوب می‌شود که با مبارزات خشن همیشگی و داستان جذابش ساعت‌ها شما را سرگرم خواهد کرد و اصلا نباید آن را از دست بدهید. چه بسا که به دلیل قدیمی بودن بازی می‌توانید آن را با سیستم‌های ضعیف نیز بدون هیچ مشکلی اجرا کنید. بازی از گرافیک قابل‌قبولی برخوردار است که البته در زمان خودش ما آن را فوق‌العاده می‌دانستیم، به هرحال صنعت بازی‌های ویدیویی در حال پیشرفت می‌باشد و حال باید گرافیک بازی Devil May Cry 3 را منسوخ شده بدانیم، با وجود تمامی این مسائل شما قطعا از تجربه این بازی لذت خواهید برد.

  • دیگر عناوین این سری که برای اجرا در سیستم‌های ضعیف مناسب می‌باشند: Devil May Cry – Devil May Cry 2  – Devil May Cry 4 – DmC: Devil May Cry

 Need for Speed: Most Wanted

یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین فرنچایز‌های ریسینگ بدون شک Need for Speed می‌باشد که سال‌ها است نسخه‌های مختلفی از آن عرضه می‌شود و در نگاه بسیاری از افراد، هنوز هم بهترین نسخه از این سری Need for Speed: Most Wanted می‌باشد که در سال ۲۰۰۵ برای کنسول‌های نسل ششم و رایانه‌های شخصی عرضه شد و توانست به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های ریسینگ تاریخ تبدیل شود، البته بعد‌ها این بازی برای کنسول‌های نسل هفتم نیز منتشر گشت. این بازی از نظر گرافیکی بی‌نظیر می‌باشد، هنوز هم باورش سخت است که در نسل ششم شاهد چنین گرافیکی بوده‌ایم و واقعا سوال پیش می‌آید که چگونه کنسول‌های نسل ششم توانستند این بازی را با این گرافیک فوق‌العاده اجرا کنند.

 Need for Speed: Most Wanted بهترین بازی ها برای سیستم های ضعیف

حداقل سیستم موردنیاز:
Processor: Pentium 4 or Athlon XP
Memory: 1 GB RAM
Graphics: 32 MB DirectX 9.0c compatible 3D video card (NVIDIA GeForce2 MX+ / ATI Radeon 7500+ / Intel 915+)

شما در شهر راکپورت با یک لیست سیاه مواجه هستید که این لیست شامل راننده‌های تحت‌تعقیب آن شهر می‌باشد، حال شما باید خودتان را اثبات کرده و به افراد این لیست بفهمانید که چه کسی بهترین راننده شهر است. وجود پلیس‌ها و تعقیب و گریز از دست آن‌ها بسیار لذت‌بخش و هیجان‌انگیز می‌باشد. علاوه بر تمامی این مسائل، باید به این نکته اشاره کنیم که هندلینگ ماشین‌ها بسیار عالی بوده و رانندگی با هرکدام از ماشین‌های موجود در بازی حس و حال خاص خودش را دارد. اگر به دنبال یک ریسینگ برای سیستم‌های ضعیف می‌گردید،  Need for Speed: Most Wanted می‌تواند جزء بهترین بازی ها برای سیستم های ضعیف قرار بگیرد.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا