اخبار روزشبکه های اجتماعی

سانسور محتوا در شبکه های اجتماعی/ شبکه های اجتماعی هر آنچه بخواهند را ما میبینیم!

حذف و تغییر و سانسور محتوا در شبکه های اجتماعی از قبیل فیسبوک، توئیتر، یوتیوب و … موضوعی است که بارها مورد اعتراض کاربران و فعالان رسانه ای قرار گرفته است.

این شبکه ها بارها نشان دادند که اگر موضوعی خط قرمزهای آنان را رد کند، با سرکوب شدید مواجه میشود و هر وقت هم بخواهند موضوعی را وارد جریان عادی زندگی کاربران کنند، آن موضوعات را مرتبا در دید کاربران قرار می دهند.

بر اساس همین گزارش، این روزها شبکه های اجتماعی شدیدا در حال دفاع از واکسن کرونا هستند و هر مطلبی را که خلاف دریافت واکسن باشد را جز خط قرمزها شمرده و حذف می‌کند.

شواهد ازاین‌قرار است که برخی رسانه‌های جریان ساز هرگونه محتوایی را که شامل مخالفت با زدن واکسن کرونا باشد را به حاشیه کشیده و یا حذف می‌کنند.

سانسور گسترده رسانه های مجازی در مورد تزریق واکسن کرونا با اعتراض رسانه‌های مستقل مواجه شده و حتی منجر به افشاگری برخی از کارکنان این شبکه‌ها شده است.

در همین رابطه افشاگرانی از فیس‌بوک در شبکه TECHNOCRACY.NEWS اعلام کرده‌اند که تکنوکرات‌های فعال در فیس‌بوک در حال تبانی در زمینه واکسن هستند. آن‌ها با همکاری نزدیک بیگ فاراما یا شرکت‌های بزرگ دارویی تلاش می‌کنند تا واکسن‌های ژنتیکی را که هنوز به‌طور کامل آزمایش نشده‌اند و جواب خود را پس نداده‌اند برای کل جهان تبلیغ و تجویز کنند.

سانسور محتوا در شبکه های اجتماعی

سانسور محتوا در شبکه های اجتماعی
از این رو، اگر شما در یکی از این شبکه‌ها محتوایی با مضمون بی‌اثر بودن این واکسن‌ها منتشر کنید و یا مخاطب خود را به نحوی از تاثیر آن دلسرد کرده باشید، محتوای شما شناسایی شده و برایتان اخطاریه صادر خواهد شد.

این مطلب حتی در ایران نیز تجربه شده است. چند روز پیش یکی از رسانه‌های داخلی خبری را در یوتیوب که مرتبط با درمان بیماری کووید ۱۹ از طریق طب سنتی در ایران بوده است را منتشر کرده و در کمال شگفتی شاهد حذف مطلب و ارسال اخطاری شدیداللحن از جانب یوتیوب بوده است. در ادامه سایت موردنظر از طرف یوتیوب به مدت یک هفته مسدود شد و این شبکه اعلام کرد که اطلاعات را صرفا باید از سایت سازمان بهداشت جهانی دریافت کرد!

همه این موارد نشان می دهد و اثبات می کند که فیس‌بوک و سایر رسانه های مجازی می‌توانند محتوای هدفمند را به صفحه شما ارسال کرده و این‌گونه به دیده شدن مطالب خود کمک کنند. هدف اصلی این رسانه‌ها آن است که با طبقه‌بندی تمامی مطالب، محتواهایی که خارج از خط قرمزها طبقه‌بندی می‌شوند را شناسایی کرده و حذف کنند.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا