اپلتلفن همراههک و امنیت

جاسوسی آیفون از کاربرانش/ آیا گوشی آیفون از ما عکس های جاسوسی می گیرد؟ + فیلم

یکی از موضوعاتی که این روزها در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است، موضوع جاسوسی آیفون از کاربرانش می باشد.

این اتفاق پس از آن رخ داد که یکی از کاربران تیک تاک اخیرا ویدئویی را در این شبکه اجتماعی منتشر کرده است که نشان می دهد یک دستگاه گوشی آیفون در حال تصویربرداری اینفرارد از یک کاربر است.

جاسوسی آیفون از کاربرانش

در این ویدیو که توجه بسیاری را به خود جلب کرده و باعث تعجب و نگرانی کاربران گوشی های آیفون شده است، با استفاده از یک دوربین دیجیتال با لنز اینفرارد مشخص می شود هر چند ثانیه یک بار، آیفون یک عکس از کاربر می گیرد. در حالی‌ که کاربر آیفون به صفحه‌نمایش دستگاه خود خیره شده است و چیزی متوجه نمی شود.

پس از انتشار این فیلم و سوال هایی که در خصوص جاسوسی اپل از کاربران مطرح شد، شرکت اپل در توضیح این موضوع گفته است، آیفون برای تشخیص اینکه آیا کاربر در حال استفاده از تلفن همراه هست یا خیر، با عکس‌برداری نامرئی سعی می کند نقشه سه بعدی از چهره کاربر ایجاد کند!

این موضوع در حالی مطرح شده است که هفته پیش و در جریان دادگاه اپل و ایپک گیمز فاش شد که در سال 2015، 128 میلیون کاربر iOS، بیش از 2500 برنامه آلوده به بدافزار XcodeGhost را بر روی دستگاه‌های خود نصب کرده اند.

این بدافزار در حالی از طریق برنامه های قانونی، دستگاه های iOS را آلوده کرد که اپل معتقد بود، هک آیفون به راحتی امکان پذیر نیست.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا