لپ تاپمایکروسافتویندوز

سرعت انتقال داده‌ها در ویندوز باورنکردنی می‌شود:‌ پشتیبانی از USB 4 v2

مایکروسافت قصد دارد در آینده‌ای نزدیک، پشتیبانی از USB 4 نسخه 2 را به سیستم عامل ویندوز 11 اضافه کند.

مایکروسافت قصد دارد در آینده‌ای نزدیک، پشتیبانی از USB 4 نسخه 2 را به سیستم عامل ویندوز 11 اضافه کند. این به‌روزرسانی به کاربران امکان می‌دهد داده‌های خود را با سرعت باورنکردنی از طریق USB انتقال دهند و از این سرعت شگفت انگیز لذت ببرند.

همه چیز درباره آپدیت جدید ویندوز ۱۱

مایکروسافت جدیدترین آپدیت ویندوز ۱۱، بیلد ۲۳۶۱۵، را به تازگی در کانال توسعه‌دهندگان منتشر کرده است. این بروزرسانی شامل ویژگی قابل توجهی است: مثلا اینکه، هوش مصنوعی کوپایلت به صورت خودکار در مانیتورهای عریض فعال است! اما فقط این نیست،‌ گزارش‌ها حاکی از آن است که این بیلد جدید از سرعت باورنکردنی ۸۰ گیگابایت بر ثانیه برای انتقال داده در USB  پشتیبانی می کند،‌ این ویژگی گامی بزرگ در بهبود عملکرد و انعطاف‌پذیری سیستم عامل محسوب می‌شود.

ویندوز ۱۱

مایکروسافت درباره USB هشتاد گیگابیت بر ثانیه‌ای اشان در وبلاگ خود اینطور توضیح داد:

«ما هیجان زده هستیم که اعلام کنیم در جدیدترین به روزرسانی ویندوز، از آخرین نسل استاندارد USB یعنی USB 80Gbps  پشتیبانی می‌کنیم.»

این سرعت انتقال برای کدام دستگاه‌ها در دسترس است؟‌

طبق بیانیه مایکروسافت، پشتیبانی از فناوری USB با سرعت ۸۰ گیگابیت بر ثانیه در ابتدا بر روی دستگاه‌های خاصی که مجهز به پردازنده‌های اینتل نسل ۱۴ سری HX هستند، از جمله لپ‌تاپ جدید ریزر بلید ۱۸، عرضه خواهد شد.

این گام نوآورانه نشان‌دهنده پیشرفت قابل توجهی در زمینه انتقال داده‌ها و بهبود عملکرد سخت‌افزاری است.

اما چنین سرعتی به درد چه کسی می‌خورد؟

ممکن است از خود بپرسید چه کسی به سرعت انتقال 80 گیگابیت بر ثانیه نیاز دارد؟ آیا مردم عادی در کارهای روزمره خود ۸۰ گیگابایت داده را انتقال می‌دهند؟ و اگر بدهند به سرعت ۱ ثانیه‌ای نیاز دارند؟‌

البته که بله امکان چنین نیازی حتی برای مردم عادی هم وجود دارد اما به طور کلی پهنای باند بهبود یافته برای تنظیمات مانیتورها و پردازنده‌های گرافیکی خارجی استفاده می‌شود. پشتیبانی از USB 4 نسخه 2 همچنین امکان تونل کردن DisplayPort و PCI Express را فراهم می کند.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا