اپلیکیشن موبایلاخبار روزبرنامه نویسی

گوگل به دنبال افزایش درآمد توسعه دهندگان اپلیکیشن

شرکت گوگل در طرح جدیدی که ارائه داده است، قصد دارد تا با اجرای مشوق هایی به افزایش درآمد توسعه دهندگان اپلیکیشن ها اقدام کند.

این شرکت قصد دارد تا با برنامه تشویقی جدید خود توسعه‌دهندگان بیشتری را برای توسعه اپلیکیشن در پلتفرم‌های مختلف ترغیب کند. با این برنامه، اگر توسعه‌دهنده‌ای می‌خواهد درآمد بیشتری داشته باشد، باید از همه پلتفرم‌ها استفاده و پشتیبانی کند.

به صورت که اگر توسعه‌ دهنده‌ ای اپلیکیشن پخش ویدئو می‌سازد، باید این برنامه خود را برای اندروید تی‌وی، گوگل تی‌وی و گوگل کست هم آماده کند. یا اگر توسعه‌دهنده‌ای اپلیکیشن پخش صدا تولید می‌کند، باید آن را با Wear OS، اندروید Auto، اندروید تی‌وی و گوگل کست سازگار کند. از سوی دیگر، یک اپلیکیشن مطالعه کتاب هم باید برای تبلت‌ها، گوشی‌های تاشو و پلتفرم‌های حوزه سرگرمی آماده شود.

درآمد توسعه دهندگان اپلیکیشن

گوگل درآمد توسعه دهندگان را افزایش می دهد

شایان ذکر است، برای افزایش درآمد توسعه دهندگان اپلیکیشن،  آنها باید باید حداقل ۱۰۰ هزار نصب فعال ماهانه داشته و امتیاز بالایی در پلی استور دریافت کرده باشند. پس این امکان برای توسعه‌دهندگانی که به‌ تازگی دست به توسعه اپلیکیشن زده‌اند در دسترس نمی باشد. با این حال، باید ببینیم عملکرد این برنامه‌ها در عمل چگونه خواهد بود.

البته گزارش ها در این خصوص نشان می دهد که گوگل حتی در پشتیبانی پلتفرمی از اپلیکیشن‌های خودش هم دچار ناسازگاری است، بنابراین شاید بهتر باشد انتظار زیادی از اپلیکیشن‌های شخص ثالث نداشته باشیم. شایان ذکر است، مایکروسافت هم سال‌ها پیش سعی کرده بود از طریق یک برنامه تشویقی، کاربران را به توسعه اپلیکیشن‌های ویندوز فون ترغیب کند، ولی در این کار موفق نبود.

البته تفاوت گوگل و مایکروسافت در این است که برای گسترش دامنه پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندروید احتمالا به زحمت کمتری نیاز است و این پلتفرم در حال حاضر برنامه‌های بیشتری دارد. اگر این برنامه موفق باشد، تمام پلتفرم‌ها به اپلیکیشن‌های بیشتری دسترسی پیدا می‌کنند و در مجموع تجربه کاربری ارتقا پیدا می کند.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا