اخبار روز

بروزرسانی پلی استور گوگل برای مقابله با فریب کاربران

قرار است گوگل تا نیمه دوم سال 2021 با بروزرسانی پلی استور، علاوه بر کاربرپسندتر کردن اپلیکیشن، سیاست های سختگیرانه تری را برای جلوگیری از فریب کاربران توسط توسعه دهندگان اعمال کند.

از این رو قرار است سیاست‌های گوگل در زمینه درج متادیتای هر برنامه سختگیرانه تر باشد تا توسعه دهندگان برنامه‌های مختلف از استفاده از متادیتای فریبنده و دروغین در مورد اپلیکیشن‌های خود خودداری کرده و کاربران را فریب ندهند.

استفاده از حروف بزرگ برای درج متادیتا مجاز نخواهد بود مگر آنکه کلیدواژه مربوط به نام یک شرکت باشد. همچنین استفاده از ای موجی نیز ممنوع است و همچنین نمی‌توان از اصطلاحاتی مانند هم اکنون دانلود کنید نیز استفاده کرد.

پلی استور گوگل

در بعد ظاهری نیز قرار است با تغیییر رابط کاربری پلی استور، عناوین، آیکون‌ها و شرح هر برنامه نیز با جزئیات بیشتری در دسترس علاقمندان قرار بگیرد.

نمایش فهرست برنامه‌های گوناگون در پلی استور تا به حال چندان دقیق و منطبق بر خواست کاربران در زمان جستجوی آنها نبود. و همین مساله موجب شده تا در بسیاری از اوقات ابتدا برنامه‌هایی در معرض دید کاربران قرار گیرند که چندان ارتباطی با نیاز آنها نداشته‌اند.

از همین رو گوگل تغییراتی را در پلی استور ایجاد کرده تا تصاویر و ویدئوهای بیشتری برای تشریح کارکردها و امکانات هر برنامه در معرض دید کاربران قرار بگیرد و آنها کاملاً متوجه شوند هر برنامه برای چه اقداماتی مفید است.

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا