اخبار روز

وضعیت پوشش اینترنت 5G در ایران چگونه است؟

با توجه توسعه فناوری 5G در جهان و افزایش تولید گوشی های 5G این پرسش مطرح می شود که وضعیت پوشش اینترنت 5G در ایران چگونه است و آیا می توان در حال حاضر از گوشی های 5G در ایران استفاده کرد؟

آیا 5G در ایران کاربرد دارد؟

دراواخر سال 1399 بود که دو شرکت بزرگ مخابراتی ایران یعنی همراه اول و ایرانسل، اولین سایت های 5G خود را تاسیس کردند. ایرانسل در پارک آب‌وآتش و همراه اول نیزبا حضور وزیر ارتباطات در باغ‌موزه کتاب اولین سایت فناوری 5G خود را افتتاح کردند.

با تست‌هایی که توسط عموم مردم انجام گرفت، سرعت هر دو سایت بسیار بالا بود که باعث شگفت‌زدگی دوستداران تکنولوژی و اینترنت شد. اما شاید برای شما سؤال باشد که بالاخره چه زمانی فناوری پرسرعت 5G در تمام ایران در دسترس عموم قرار خواهد کرد.

گوشی 5G

چه زمانی 5G در ایران فراگیر می شود؟

فناوری 5 جی سرعت بسیار بالایی دارد و می‌تواند در کمترین زمان فایل‌های دانلودی را در اختیار شما قرار دهد، اما بحث اصلی این روزها سرعت 5 جی نیست، سؤال اصلی این است که این فناوری کی در دسترس عموم قرار می‌گیرد و فراگیر می‌شود؟

در خصوص پوشش اینترنت 5G در ایران باید گفت، شرکت‌های بزرگ مخابرات ایران سایت‌های محدودی در تهران، مشهد و کیش راه‌اندازی کرده‌اند که عموم مردم در آن مناطق می‌توانند با تهیه گوشی های 5G از این ویژگی عالی استفاده کنند.

به نظر می‌رسد طولی نمی‌کشد که شهرهای بیشتر و مناطق گسترده‌تری از 5G برخوردار شوند، بهتر است مقداری صبر کنیم تا این فناوری در ایران شناخته‌تر و گسترده‌تر شود.

 گوشی های 5G بخریم یا نه؟

در اواخر سال 2020 کمپانی‌های بزرگ شروع به تولید و عرضه گوشی های 5G با قیمت منطقی کرده‌اند و در حال حاضر که در سال 2021 هستیم، اکثر کمپانی‌ها سعی دارند گوشی های 5G را در طرح‌ها و مدل‌های مختلف باقیمت‌های متفاوت تولید کنند که هرچه زودتر فناوری 5G را جایگزین فناوری 4G کنند.

پس می‌توان نتیجه گرفت که خرید گوشی 5G ضرری ندارد و به‌زودی این فناوری در ایران همه‌گیر می‌شود.

آیا گوشی های 4G بلا استفاده می شوند؟

البته با گسترش فناوری 5G بریخی نگران گوشی های 4G خود هستند، که آیا از رده خارج می شوند و دیگر به آنها سرویس دهی نمی شود.

جای نگرانی نیست! چرا که با روی کار آمدن فناوری 5G، فناوری فعلی یعنی 4G منسوخ نمی شود؛ همانطور که فناوری 3G همچنان در مناطقی که پوشش 4G نیست، به داد کاربران می رسد.

امتیاز کاربران: 4.6 ( 1 رای)

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا