اخبار روزهک و امنیت

حفره امنیتی خطرناک در گوگل کروم؛ همین امروز کروم خود را آپدیت کنید!

شرکت گوگل به تازگی در اطلاعیه ای اعلام کرد که یک حفره امنیتی خطرناک در گوگل کروم پیدا شده است که راه نفوذ برای هکرها را باز می کند.

این حفره امنیتی خطرناک در گوگل کروم مانند مشکلات امنیتی عادی موجود در مرورگرها که به وسیله یک وصله امنیتی بر طرف می‌شود نبوده و از آنجایی که بسیاری از هکرها از این مشکل مطلع بوده‌اند و از آن سوء استفاده می‌کردند در دسته بندی ایرادات روز صفر قرار گرفته است.

البته شرکت گوگل اطلاعات مربوط به این ایراد امنیتی را منتشر نکرده است تا زمان کافی برای عرضه وصله امنیتی مربوط به آن را داشته باشد و تنها جزئیات در دسترس از این آسیب پذیری به وجود جاوا اسکریپت ای پی آی برای رندرینگ مربوط می‌شود.

گوگل کروم را بروزرسانی کنید

گوگل اعلام کرده است که کاربران برای در امان از این حفره امنیتی حتما باید از نسخه ۹۱.۰.۴۴۷۲.۱۱۴ مرورگر گوگل کروم استفاده کنند و در نسخه های جدید این مشکلات امنیتی برطرف شده است.

حفره امنیتی در گوگل کروم؛

شایان ذکر است، کاربران برای مشاهده نسخه مرورگر نیز کافی است به بخش تنظیمات مرورگر خود مراجعه و وارد بخش درباره کروم شوند و نسخه کروم را مشاهده کنند.

این نقص امنیتی هفتمین ایراد امنیتی شناسایی شده در مرورگر کروم از آغاز امسال و دومین نقص امنیتی پیدا شده در هفته گذشته است. شرکت گوگل در رابطه با نسخه اخیر کروم نیز اعلام کرده است که در این بروزرسانی سه نقص امنیتی خطرناک موجود در کروم برطرف شده است.

شرکت گوگل معمولا به سرعت بروزرسانی‌های امنیتی کروم را عرضه می‌کند و عرضه بروزسانی برطرف کننده این حفره امنیتی نیز به سرعت انجام گرفت.

لازم به ذکر است، مرورگر شرکت گوگل یعنی گوگل کروم با بیش از دو میلیارد کاربر فعال بخش عمده‌ای از بازار مرورگر را در اختیار خود قرار داده است.

 

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا