مایکروسافت

پشتیبانی ویندوز ۱۱ از ورود بدون رمز عبور

مایکروسافت به روز رسانی ویندوز ۱۱ را در تاریخ ۲۶ سپتامبر عرضه خواهد کرد. در این نسخه بدون نیاز به رمز عبور امکان ورود وجود دارد

ویندوز ۱۱ مایکروسافت در به روز رسانی بعدی خود از کلید عبور پشتیبانی خواهد کرد. این قابلیت به کاربر اجازه می‌دهد بدون نیاز به رمز عبور تشخیص چهره یا اثر انگشت به حساب‌های کاربری خود وارد شوند. این ویژگی جدید در آپدیت ویندوز ۱۱ در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. کلیدهای عبور میتوانند توسط کاربران ایجاد مدیریت و ذخیره شده و همچنین در موارد مختلف از جمله ورود به وب سایت‌ها و یا خدمات مورد استفاده قرار بگیرند.

آزمایش ویژگی مدیریت رمز عبور توسط مایکروسافت از ماه ژوئن توسط توسعه دهندگان ویندوز این ساده آغاز شده بود و قرار است در آپدیت بعدی این سیستم عامل به کاربران به صورت عمومی عرضه شود.  ایجاد کلیدهای عبور در ویندوز ۱۱ از طریق عبارت Windows Hello انجام خواهد شد. می توان از این ویژگی علاوه بر کامپیوتر روی گوشی موبایل نیز استفاده کرد. این ویژگی در تیم‌های فناوری اطلاعات نیز برای همه دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل جدید مورد استفاده خواهد بود.

به گفته مایکروسافت کلیدهای عبور قرار است جایگزین گذرواژه‌ها برای احراز هویت باشند. بنابراین در گوشی‌های آیفون تنها با فعال کردن فیس آیدی و در گوشی‌های اندرویدی نیز از طریق حسگر اثر انگشت، با ویندوز هلو در کامپیوترهای شخصی می‌توان وارد جیمیل پی پال یا آی کلاود شد.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا