مایکروسافت

سهل انگاری مایکروسافت در زمینه امنیت سایبری

یک سناتور آمریکایی مدعی شد مایکروسافت در زمینه امنیت سایبری بسیار ضعیف ظاهر شده است. اکنون یک شرکت سایبری نیز این موضوع را با شواهد و اسناد ثابت کرده است

ماه گذشته حملات سایبری بسیاری به مایکروسافت آژور انجام گرفت که با انتقادات بسیاری به مایکروسافت همراه بود. در این بین یک شرکت امنیت سایبری به نام تنابل در لینکدین سابقه این شرکت در زمینه حملات سایبری را بسیار بدتر می داند. امیل یوران، مدیر عامل این شرکت طی پستی در لینکدین گفته است مایکروسافت سابقه بسیار بدتری در این زمینه داشته که از تصورات ما خارج است.

حدود یک ماه پیش حملات سایبری به زیرساخت های پلتفرم مایکروسافت آژور انجام شد. این حملات به گروه هکرهای چینی به استورم Storm نسبت داده شده بود. در این حملات با تاثیر روی ۲۵ سازمان توانستند ایمیل های محرمانه مقامات دولت آمریکا را نیز به سرقت ببرند.

ران وایدن، سناتور دموکرات نیز پس از این موضوع طی نامه ای به وزارت دادگستری خواستار پاسخگویی مایکروسافت به خاطر اقدامات سهل انگارانه شد.

این شرکت امنیت سایبری معتقد است مایکروسافت به دلیل تکرار مداوم الگوی اقدامات سهل انگارانه در امنیت سایبری این فرصت را در اختیار هکرهای چینی گذاشته است. همچنین این شرکت مدعی است تاکنون نقص های امنیتی بسیاری را در پلتفرم آژور کشف کرده و تاکنون مایکروسافت موفق به رفع آنها در زمان کوتاه نشده است.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا