مایکروسافت

رقابت اینتل با مایکروسافت و OpenAI

اینتل، بزرگترین شرکت تولید کننده تراشه های رایانه ای است اما در سال های اخیر نسبت به رقبای خود مانند انویدیا در حوزه هوش مصنوعی عقب افتاده است. با وجود این، اینتل همچنان امید دارد که بخشی از بازار هوش مصنوعی را به دست آورد و در این زمینه رشد کند

اینتل برای جبران چنین موضوعی در نظر دارد که اقدام متفاوتی انجام دهد. اینتل قصد دارد مانند شرکت های مایکروسافت و OpenAI در زمینه تولید چت بات هایی مانند چت جی پی تی پیشقدم شود. اینتل تا کنون فعالیتی در این زمینه نداشته اما به تازگی برای شروع فعالیت در این زمینه اقدام می کند و همچنین همکاری با شرکت های مشاوره ای را آغاز کرده است.

یکی از شرکت هایی که در این زمینه با اینتل همکاری کرده و قرار است از قابلیت های اینتل بهره مند شود، گروه مشاوره بوستون بوده است. اینتل که یکی از مجموعه های بزرگ در حوزه پردازنده است قصد دارد به بوستون در ساخت چت باتی مانند ChatGPT کمک کند. هم چنین اینتل می خواهد یک نرم افزار ساخت اپلیکیشن به مشتریان خود ارائه کند.

لازم به ذکر است که اینتل در زمینه هوش مصنوعی در مقایسه با رقبای خود مانند مایکروسافت پیشرفت بسیار کمی داشته است. طوری که مایکروسافت قصد دارد به زودی از تراشه هوش مصنوعی خود رونمایی کند و در کنفرانس توسعه دهندگان Ignite که از تاریخ 14 تا 17 نوامبر در سیاتل برگزار می شود، تراشه خود را معرفی می کند.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا