گجت

رونمایی از ساعت هوشمند فیسبوک در آینده ای نزدیک/ رقابت فیسبوک و اپل در ساعت های هوشمند

اخیرا شایعاتی درباره پروژه ساعت هوشمند شرکت فیسبوک منتشر شده است که نشان میدهد این شرکت قصد دارد ساعت هوشمند خود را در تابستان رونمایی کند. که این شرکت این موضوع را هنوز به طور رسمی تایید نکرده، اما گزارشات منتشر شده از رونمایی این ساعت در تابستان خبر می‌دهند.

علیرغم اینکه هنوز فیسبوک این موضوع را به طور رسمی تایید نکرده است، اما شواهد نشان می دهد، این ساعت از یک نمایشگر با دو دوربین برخوردار است که می‌تواند از طریق مچ دست برای گرفتن عکس و فیلم استفاده کند و همچنین به حسگر ضربان قلب نیز مجهز است.

بر اساس این گزارش، یک دوربین در جلوی نمایشگر ساعت برای تماس تصویری وجود دارد و یک دوربین با فوکوس خودکار 1080p در قسمت پشت می‌تواند برای ضبط تصاویر هنگام جدا شدن از قاب فولادی استفاده شود. طبق گفته دو نفر آشنا به پروژه، فیسبوک در حال مشارکت و همکاری با دو شرکت دیگر برای تولید محصولات جانبی ساعت‌های هوشمند خودش است.

ساعت هوشمند فیسبوک

رقابت فیسبوک با اپل در ساعت های هوشمند

شایان ذکر است، ایده ساعت هوشمند فیسبوک این است که کاربران از گجت‌های پوشیدنی به جای تلفن‌های هوشمند استفاده کنند. این بخشی از برنامه مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک برای ساخت این گجت‌ها است که با طراحی و ساخت آنها بتواند اپل و گوگل را دور زده و آن‌ها را از بازار این محصولات دور کند.

فیسبوک برای پشتیبانی از اتصال LTE در ساعت با برترین اپراتور‌های بی سیم در ایالات متحده کار می‌کند، به این معنی که برای کار نیازی به جفت شدن با تلفن و دستگاه هوشمند دیگری نیست و می‌تواند به طور مستقل کار کند. این ساعت در رنگ‌های سفید، سیاه و طلایی عرضه خواهد شد. فیسبوک روی فروش کمتر از یک میلیون دستگاه در مرحله اول سرمایه گذاری کرده و برای مقایسه باید گفت که اپل در سال گذشته میلادی ۳۴ میلیون ساعت به فروش رسانده است.

طبق آخرین اخبار فیسبوک قصد دارد نسخه اول این ساعت را در تابستان ۲۰۲۲ عرضه کند و در حال حاضر روی نسل‌های دوم و سوم برای سال‌های بعدی کار می‌کند. کارمندان اخیراً در مورد قیمت گذاری دستگاه در حدود ۴۰۰ دلار بحث کرده اند، اما قیمت ممکن است تغییر کند.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا