مایکروسافتهوش مصنوعی

اولین تراشه هوش مصنوعی مایکروسافت

مایکروسافت قصد دارد اولین تراشه مبتنی بر هوش مصنوعی خود را در اوایل سال آینده به مراکز داده تحویل داده و بدین ترتیب سرویس‌هایی مانند کپیلات را بهبود ببخشد.

مایکروسافت در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان خود اعلام کرد توسعه تراشه محاسبات ابری سفارشی خود را برای سرویس‌های ابری Azure با نام Azure Maia 100 به پایان رسانده است. به گفته مایکروسافت از این تراشه که برای بهینه‌سازی هوش مصنوعی طراحی شده است محاسبات ابری دقیق‌تر شده و کاهش مصرف انرژی نیز به همراه خواهد داشت.

Maia 100 از سری شتاب دهنده‌های مایا برای هوش مصنوعی محسوب می‌شود که در آن ۱۰۵ میلیارد ترانزیستور به کار رفته است. همچنین یکی از بزرگترین تراشه‌ها محسوب می‌شود که با فرایند ۵ نانومتری تولید شده است. تراشه دیگر Cobalt 100 است که دارای ۱۲۸ هسته محاسباتی بوده و یک پردازنده ۶۴ بیتی خواهد بود. همچنین این تراشه نسبت به تراشه های آرم که هم اکنون در Azure استفاده می‌شود تا ۴۰ درصد مصرف انرژی را کاهش خواهد داد. طبق اعلام مایکروسافت این دو تراشه میتوانند از یک شبکه با سرعت ۲۰۰ گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی کرده و داده‌ها را با توان انتقال ۱۲/۵ گیگابایت در ثانیه منتقل کنند.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا