بازی

رکورد شکنی فروش بازی های کامپیوتری در سال دوم شیوع کرونا

با توجه به شیوع کرونا و گذراندن بیشتر وقت مردم در خانه، کمپانی های بازی سازی بیشترین استفاده را از این فرصت کردند.

با گذشتن یک سال از شیوع پاندمی کرونا، رکوردهای جدیدی در زمینه فروش بازی های کامپیوتری به ثبت می رسد.

گزارش های منتشرشده از NPD Group حاکی از آن است که در آمریکا، فروش بازی های کامپیوتری در ماه مارس 2021 نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، رشد 18 درصدی داشته و رکورد آن به 5.6 میلیارد دلار رسیده است.به جز کشور آمریکا، در سایر کشورها نیز فروش بازی های کامپیوتری با افزایش چشمگیری مواجه شده است.

افزایش چشمگیر فروش کنسول ها:

کنسول های بازی

فروش سخت‌افزار در ماه مارس با 47 درصد رشد به 680 میلیون دلار رسید و رکوردی که از سال 2008 شکسته نشده بود را شکاند.

دلیل اصلی افزایش فروش سخت‌افزار ها، عرضه کنسول های جدید است.با این حال، مدل های قدیمی تر نیز در این رشد نقش بسزایی داشتند.

با اینکه پلی استیشن 5 به عنوان کنسول سریع الفروش در تاریخ آمریکا از لحاظ دلاری و تعداد دستگاه های به فروش رفته مطرح شد، اما قوی ترین فروش در ماه مارس به نینتندو سوییچ چهارساله رسید که با توجه به حجم فروش بالا، پلی استیشن 5 را تحت تأثیر قرار داد.آمار مرتبط با کارکرد ایکس باکس سری ایکس و اس هنوز مشخص نشده است.با دست به دست دادن همه این اتفاقات، فروش بازی های کامپیوتری به شدت افزایش پیدا کرده است.

علت محبوبیت نینتندو سوییچ چیست؟

نینتندو سوییچ

 

علت اصلی رکوردشکنی نینتندو سوییچ،با توجه قوی تر بودن سخت‌افزار سایر رقبا،بازی هایی است که برای این کنسول به بازار عرضه شده است.

بازی Call of Duty: Black Ops Cold War به عنوان پر فروش‌ ترین بازی ماه مارس و سه ماهه گذشته سال میلادی جاری مطرح بود اما دومین بازی، بازی محبوب Monster Hunter Rise شناخته شد که فقط برای دستگاه نینتندو سوییچ عرضه شد.

علاوه بر این بازی اختصاصی Mario Kart 8 Deluxe با وجود این که در آوریل 2017 عرضه شده اما در فهرست محبوب‌ترین بازی‌های کامپیوتری جایگاه ششم را کسب کرده است.نینتندو سوییچ عنوان های منحصر به فردی برای بازی های خود دارد که موجب محبوبیت این کنسول شده است و همچنین بازی های سازگار با روحیه کودکان و قیمت مناسب تر آن نسبت به سایر رقبا، باعث شده تمایل والدین به خرید نینتندو سوییچ بیشتر باشد.

علت عقب ماندن پلی استیشن 5 و ایکس باکس چیست؟

در این بین، دو غول دنیای کنسول ها، یعنی پلی استیشن 5 و ایکس باکس با مشکلاتی مثل افت عرضه و قیمت بیشتر دست و پنجه نرم می کنند و همین امر باعث شده که فروش این کنسول ها فعلا فقط به خریداران مشتاق محدود باشد.اگر مشکل کمبود کنسول ها و البته قیمت بالای آنها حل شود،می توان به شکسته شدن رکورد فروش این کنسول ها امیدوار بود.

به هر حال،شیوع ویروس کرونا موقعیتی را فراهم کرده که شرکت های تولید کننده می توانند با تولید انبوه رکورد فروش بازی های کامپیوتری را ارتقا بدهند.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا