ال جیتلفن همراه

شکست پروژه گوشی هوشمند ال جی و ضرر چند صد میلیون دلاری

پس از انتشار گزارش مالی سه ماهه نخست سال 2021، طبق پیش بینی ها کمترین درآمد این شرکت مربوط به فروش گوشی هوشمند ال جی بود.

البته درآمد کلی این شرکت نسبت به سه ماهه گذشته حدود 27.7 درصد رشد کرده و به رقم 16.90 میلیون دلار رسیده است. بخش لوازم خانگی و محصولات مربوط به سرگرمی این شرکت نیز در این سه ماهه حدود 39.1 درصد افزایش پیدا کرد و به رقم 1.36 دلار رسید.

سودآوری شرکت ال جی در بخش گوشی بسیار ضعیف بوده است. به همین دلیل ال جی فروش گوشی های خود را تا 31 ژانویه متوقف خواهد کرد.  سرکت ال جی اعلام کرد به دلیل ضررهای متداوم مالی، دیگر توانایی نگهداری این بخش را نخواهد داشت.

بخش گوشی‌ های هوشمند ال جی، دو سال اخیر با ضرر 897.18 میلیون دلاری همراه بوده است. و ضرر این شرکت برای بخش فروش موبایل در سه ماهه اخیر 1.39 تریلیون KRW اعلام شده است.

گوشی هوشمند ال جی

به طور کامل سود شرکت ال جی به صورت سال به سال در بخش گوشی 28 درصد کاهش پیدا کرد که دلیل آن هم معرفی نکردن گوشی‌ هوشمند جدید از سوی این شرکت در سال‌های اخیر است.

از طرفی هم انتظار می‌رفت این شرکت با معرفی یک گوشی لوله شونده در بازار بتواند جان دوباره‌ای به بازار گوشی‌های خود بدهد. اما با لغو فروش گوشی‌های جدید این شرکت عملا عرضه این گوشی لغو خواهد شد.

شرکت ال جی درباره گوشی‌هایی که تا امسال به بازر عرضه کرده نیز اعلام کرده است که به مدت سه سال از آن‌ها پشتیبانی خواهد کرد. و دو اندروید 12 و 13 را برای گوشی‌های بالا رده خود عرضه خواهد کرد.

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا