اپلتلفن همراهسامسونگگوشی هوشمند

۵ ویژگی گلکسی S24 اولترا که اپل می‌تواند به نسل بعدی آیفون‌ها اضافه کند

حضور ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی و مدل‌های زبانی بزرگ ازجمله مشخصات احتمالی سری آیفون ۱۶ هستند.

سامسونگ در هفته گذشته از قوی‌ترین پرچمدار اندرویدی حال‌حاضر، یعنی گلکسی S24 اولترا پرده برداشت که با ارائه فناوری‌های جذاب نظیر ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی، توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده‌ است. از همه مهم‌تر، کره‌ای‌ها قابلیت‌هایی را به این گوشی افزوده‌اند که آن‌ها در سری آیفون ۱۵ ندیدیم و همین موضوع می‌تواند حکم برتری موقت گلکسی S24 اولترا را امضا کند.

اما درباره سری آیفون ۱۶ چطور؟ تا زمان رونمایی از آن‌ها نمی‌توان نظر قطعی داد، اما انتظار داریم ۵ ویژگی جدید حاضر در گلکسی S24 اولترا را در گوشی‌های آیفون ۱۶ ببینیم. برای بررسی این مشخصه‌ها همراه دیجیاتو باشید.

وای‌فای ۷

در سال ۲۰۲۴ دستگاه‌های زیادی از این ویژگی پشتیبانی خواهند کرد تا کاربران بیشتری به اینترنت با سرعت بیشتر دسترسی یابند. به‌ همین دلیل سامسونگ وای‌فای ۷ را به تمامی دستگاه‌های سری S24 اضافه کرده است و احتمالاً اپل هم سری آیفون ۱۶ را به این ویژگی مجهز خواهد کرد.

وای‌فای ۷

درحال‌حاضر عموم مردم نسبت به ویژگی‌های وای‌فای ۷ بی‌اطلاع‌ هستند و روترهای کمی از این فناوری پشتیبانی می‌کنند. همچنین اگر اینترنت شما سرعت بالایی دارد، احتمالاً فعلاً به وای‌فای ۷ نیاز پیدا نمی‌کنید. البته از آنجایی که بیشتر گوشی‌ها بین ۳ تا ۵ سال استفاده می‌شوند، این فناوری می‌تواند در آینده به کارتان بیاید.

سری آیفون ۱۵ بدون این فناوری معرفی و عرضه شد، زیرا وای‌فای ۷ در آن زمان رسماً تأیید نشده بود؛ اما اکنون احتمال می‌رود که شاهد چنین مشخصه‌ای در نسل جدید پرچمداران آیفون باشیم.

دوربین تله‌فوتوی ۵۰ مگاپیکسلی

یکی دیگر از ویژگی‌های چشمگیر و جذاب گلکسی S24 اولترا، دوربین تله‌فوتوی ۵۰ مگاپیکسلی بود که وضوح آن در مقایسه با همتای نسل قبلش، ۵ برابر افزایش یافته است. اگرچه در دوربین تله‌فوتوی آیفون ۱۵ پرو مکس از لنز تتراپریسم (tetraprism) استفاده شده، اما همانند نسل‌های قبل، از رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل بهره می‌برد. درنتیجه قادر به برش مناسب تصاویر ثبت‌شده با این دوربین نخواهید بود.

گلکسی S24 اولترا دوربین تله‌فوتوی ۵۰ مگاپیکسلی

سامسونگ با تعبیه زوم اپتیکال ۵ برابری در دوربین تله‌فوتو، وضوح عکس‌های برش‌یافته را تا حد زیادی بالا برده است و اکنون طبق ادعای کره‌ای‌ها، تصاویر کیفیت بهتری در مقایسه با نسل قبلی دارند. درنتیجه احتمال دارد که اپل تغییراتی در دوربین تله‌فوتوی نسل بعد آیفون‌ها ایجاد کند.

صفحه‌نمایش روشن‌تر

سامسونگ روشنایی گلکسی S24 اولترا را به ۲۶۰۰ نیت افزایش داده است، درحالی‌که این عدد در S23 اولترا به ۱۷۵۰ نیت می‌رسد و آیفون ۱۵ پرو مکس نیز از روشنایی ۲۰۰۰ نیت بهره می‌برد. همچنین سامسونگ سیستم خنک‌کننده بهتری را در سری S24 به‌کار گرفته است که از افت روشنایی نمایشگر (به‌علت افزایش دمای گوشی) زیر نور خورشید جلوگیری می‌کند.

 گلکسی S24 اولترا با صفحه‌نمایش روشن‌تر

مدل‌های زبانی مبتنی بر دستگاه

سامسونگ در رویداد آنپکد ۲۰۲۴ از همکاری خود با گوگل برای حضور مدل زبانی بزرگ جمینای در سری S24 خبر داد. این مدل زبانی مبتنی بر دستگاه (on-device) است تا بتوانید دستورات خود را بدون ارسال به سرور ابری و از طریق گوشی‌تان اجرا کنید. برای مثال، کره‌ای‌ها قابلیت ترجمه درلحظه را معرفی کردند که به‌صورت خودکار و در حین تماس، مکالمات ردوبدل‌شده بین افراد را به زبان مدنظرتان برمی‌گرداند.

پیش‌ازاین شاهد حضور موتور عصبی در پردازنده‌های سری A بودیم، اما کوپرتینویی‌ها هنوز مدل زبانی خود را معرفی نکرده‌اند. با‌این‌حال برخی گزارش‌ها از تمرکز اپل روی این موضوع حکایت دارد و اگر همه‌چیز خوب پیش برود، می‌توانیم سیری را هوشمندتر و قوی‌تر از قبل در سری آیفون ۱۶ ببینیم.

مدل‌های زبانی مبتنی بر دستگاه

ویرایش تصاویر با هوش مصنوعی

یکی از بارزترین کاربردهای هوش مصنوعی، توانایی ویرایش تصاویر و تغییر عناصر آن است. به‌ همین دلیل سامسونگ پا به مسیر گوشی‌های پیکسل ۸ گذاشته و ابزارهای ویرایشگر هوش مصنوعی را برای کاربران علاقه‌مند به عکاسی به ارمغان آورده است. این موضوع باعث شده تا سری S24 را جزو معدود گوشی‌های اندرویدی واقعاً هوشمند به‌حساب بیاوریم.

با حضور ابزار هوش مصنوعی در گوشی‌های S24، می‌توانید انحرافات رنگی و نویزها را از بین ببرید، گوشه‌های تصاویر را پُر کنید و سایر ویرایش‌های لازم را انجام دهید. همچنین می‌توانید از این ابزار در راستای بهبود کیفیت عکاسی در شب و همین‌طور تبدیل ویدیو‌های استاندارد به اسلوموشن با نرخ فریم ۱۲۰ فریم بر ثانیه استفاده کنید.

ویرایش تصاویر با هوش مصنوعی

اپل قبلاً از الگوریتم‌های یادگیری ماشین برای بهبود کیفیت تصاویر استفاده کرده است، اما اکنون وقت آن رسیده تا آمریکایی‌ها رو به جلو گام بردارند و سری آیفون‌ ۱۶ را با جدیدترین فناوری‌های عکاسی روانه بازار کنند.

 

 

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا