تلفن همراه

قانون جدید اتحادیه اروپا در باتری های قابل تعویض

قانون اخیر اتحادیه اروپا که در زمینه باتری های تعویض پذیر در گوشی های هوشمند تصویب شد همه را به اینباره انداخته است

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، قانون جدید سازندگان گوشی های هوشمند را ملزم به ساخت دستگاه های مجهز به باتری قابل تعویض کرده است. اما آنچه که روی آن تمرکز شده است چرخه عمر باتری ها است تا بتواند ایمنی، پایداری و امکان رقابت آنها را بوجود بیاورد.

طبق این قانون شرکت های تولید کننده تا سال ۲۰۲۷ فرصت دارند تا از باتری های قابل حمل در گوشی ها، تبلت و دیگر دستگاه های الکترونیکی استفاده کنند. به گفته کمیسیون اتحادیه تا آن زمان فرصت کافی برای سازندگان وجود دارد و آنها می توانند تغییراتی را در دستگاه های خود ایجاد کنند.

سم موبایل گزارشی در این مورد منتشر کرده و در آن به این نکته اشاره کرده است که هیچ جای این قانون در مورد بازگشت باتری های قابل تعویض به سبک سنتی نیست. طبق تعریف این اتحادیه باتری قابل حمل باتری ای است که بتوان بدون نیاز به ابزارهای تخصصی و تنها با ابزارهای تجاری توسط کاربر نهایی تعویض شود. در غیر اینصورت سازندگان باید ابزارهای تخصصی و با مواد حلال را در اختیار خریداران بگذارند. در گذشته کاربران می توانستند بدون نیاز به بازرسی و اما با باز کردن فایل پشت گوشی باتری ها را تعویض کنند. اما طبق قانون جدید قرار نیست این طراحی دوباره اجرا شود.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا