اپلیکیشن موبایلبرنامه نویسی

معرفی نرم افزار تست ضد آب بودن گوشی/ آیا گوشی شما در برابر آب و ضربه مقاوم است؟

ضد آب بودن یا مقاومت در برابر آب و ضربه یکی از ویژگی هایی است که اغلب گوشی های هوشمند در سال 2021 از آن برخوردار می باشند، با این حال ما در این مطلب نرم افزاری را به شما معرفی می کنیم که با استفاده از آن می توانید با تست گوشی خود از ضد آب بودن و مقاوم بودن آن در برابر آب و ضربه مطمئن شوید.

یک توسعه برنامه های اندروید به نام Ray W، اپلیکیشنی را طراحی کرده است که با استفاده از فشارسنج تلفن همراه شما برای اندازه گیری سطح فشار استفاده می کند و سپس با همین اندازه گیری سطح فشار مقاومت گوشی شما در برابر آب و ضربه را می سنجد.

طریقه استفاده از این برنامه که “تست مقاومت در برابر آب” نام دارد، بسیار ساده است. پس از اجرای این نرم افزار، ابتدا چند ثانیه خود را کالیبره می‌کند. سپس از شما خواسته می‌شود که دو انگشت شست را در مناطق تعیین شده صفحه فشار دهید. هنگامی که انگشت شست را بر روی نمایشگر تلفن فشار دادید، باید تأیید کنید که مهر و موم‌های ضد آب سالم هستند (اگر تلفن ضد آب دارید) یا پیغامی مبنی بر عدم مقاومت گوشی در برابر آب که باید بیشتر روی صفحه خود فشار دهید.

معرفی نرم افزار تست ضد آب بودن گوشی

یکی از کاربران این ویژگی را روی دستگاه شخصی اش (میت ۲۰ پرو) امتحان کرد و متوجه شد که تلفن اش دیگر در برابر آب مقاوم نیست. زیرا تلفن او چندین سال پیش به زمین افتاد و بعد از بررسی دید که نمایشگر و قاب کاملاً از هم جدا شده اند؛ بنابراین کاملاً ممکن است که گوشی هوشمند این فرد به اندازه کافی مهر و موم نشده باشد. شایان ذکر است، این اپلیکیشن روی گوشی های Google Pixel ۴ و Vivo X۶۰ Pro Plus هم آزمایش شد و به ترتیب مقاومت در برابر آب این گوشی ها مورد بررسی قرار گرفت.

شایان ذکر است، نرم افزار تست ضد آب بودن گوشی از فروشگاه google Play به صورت رایگان در دسترس کاربران است. البته اگر بخواهید تبلیغات را از آن حذف کنید، باید هزینه ای به صورت جداگانه پرداخت کنید. مسئولان این اپلیکیشن همچنین اعلام کرده اند که ما هنوز هم توصیه می‌کنیم از این برنامه با کمی نمک استفاده کنید، زیرا آخرین چیزی که ما می‌خواهیم این است که کاربران به طور بالقوه احساس امنیت پیدا کنند.

در سال های اخیر کی از مواردی که کاربران همواره در خرید گوشی‌های هوشمند به آن دقت می‌کنند بحث مقاومت و ضربه پذیری این وسیله مدرن است که حال باید منتظر ماند و دید این نرم افزار که به زودی بر روی اکثر گوشی‌ها نصب خواهد شد تا چه میزان می‌تواند کاربران را در انتخاب گوشی مقاوم یاری کند.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا