آموزشاپلیکیشن موبایل

آموزش نحوه اتصال گوشی اندروید به تلویزیون

ما در این مطلب روش هایی را ارائه می کنیم که به‌راحتی بتوانید با اتصال گوشی اندروید به تلویزیون محتویات در حال پخش روی گوشی را به نمایشگر تلویزیون انتقال دهید.

برخی مواقع ممکن است بخواهید نمایشگر گوشی خود را با افراد حاضر در اتاق به اشتراک بگذارید یا محتوای گوشی را در صفحه بزرگ‌تری مشاهده کنید. راه‌های مختلفی برای اتصال دستگاه اندرویدی به تلویزیون وجود دارد. در زیر به سه روش اشاره شده است.

1- استفاده از کروم کست

اگر تلویزیون شما از Chromecast پشتیبانی می کند، می‌توانید گوشی اندرویدی خود را بدون دردسر به تلویزیون وصل کنید. ابتدا بررسی کنید که آیا اپلیکیشن مورد نظر جهت مشاهده روی تلویزیون، از کستینگ پشتیبانی می‌کند یا خیر. اگر جواب مثبت بود، تنها با چند ضربه می‌توانید محتوای گوشی را به تلویزیون منتقل کنید.
اپلیکیشن‌هایی مثل نتفلیکس، هولو، HBO Now و گوگل فوتو از فناوری کستینگ پشتیبانی می‌کنند. اکثر این اپلیکیشن‌ها به طور پیش‌فرض روی تلویزیون اندرویدی یا گوگل تیوی نصب شده‌اند.
برای اینکه بتوانید گوشی و تلویزیون هوشمند را به یکدیگر متصل کنید حتما باید به شبکه WiFi یکسان متصل باشید. سپس به اپلیکیشن موردنظر رفته و روی آیکون پخش مربعی ضربه بزنید. دستگاه موردنظر جهت کست (انتقال محتویات گوشی) را انتخاب کنید.
آموزش نحوه اتصال گوشی اندروید به تلویزیون

2- اسکرین میرورینگ اندروید با اپلیکیشن Google Home

یکی دیگر از شیوه های اتصال گوشی اندروید به تلویزیون استفاده از شیوه اسکرین میرورینگ (Screen Mirroring) یا آینه کردن نمایشگر گوشی اندروید روی دستگاه‌های دیگری مثل تلویزیون یا لپ‌تاپ می باشد. اسکرین میرورینگ برای اپلیکیشن‌هایی مناسب است که محتویات آن‌ها محدود به قانون خاصی نبوده و رسما از کستینگ پشتیبانی می‌کنند.
در این روش باز هم به تلویزیون هوشمند یا کروم کست و همین‌طور اپلیکیشن Google Home روی دستگاه اندرویدی احتیاج است. دوباره گوشی موبایل و تلویزیون (یا کروم کست) باید از یک شبکه WiFi استفاده کنند.
اپلیکیشن Google Home را باز کرده و روی دستگاه موردنظر جهت کست (انتقال محتویات به آن) ضربه بزنید. سپس روی دکمه Cast my screen ضربه بزنید تا نمایشگر گوشی را به تلویزیون انتقال دهید. برای خاتمه کار، تنها کافی است گزینه Stop Mirroring را در اپلیکیشن لمس کنید.

3- پخش به وسیله DLNA

در نهایت اگر با استفاده از هیچکدام از دو روش بالا نتوانستید اتصال گوشی آندروید به تلویزیون را برقرار کنید می توانید از پروتکل DLNA که در اکثر تلویزیون های با قابلیت اتصال به اینترنت موجود است استفاده کنید.  این پروتکل به شما اجازه می‌دهد تا موسیقی و ویدیو‌های خود را روی تلویزیون پخش کنید.
در روش پخش به وسیله DLNA به یک اپلیکیشن مثل LocalCast، All Cast یا Plex احتیاج دارید. اپلیکیشن پرکاربرد LocalCast به شما اجازه می‌دهد تا موسیقی، تصاویر و ویدیو‌های خود را در یک دستگاه DLNA مثل کنسول یا تلویزیون هوشمند پخش کنید.
اپلیکیشن AllCast نیز همانند LocalCast عمل می‌کند، اما حذف تبلیغات نیازمند خرید اکانت پرمیوم است.
اپلیکیشن مدیریت رسانه Plex نیز می‌تواند به عنوان یک پخش‌کننده DLNA مورد استفاده قرار گیرد. سرور Plex روی کامپیوتر، میزبان موسیقی، عکس‌ها و ویدیو‌ها بوده و آن‌ها را روی تلویزیون به نمایش می‌گذارد.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا