ایسوستلفن همراه

زنفون 8 ایسوس پرچمدار بزرگ با صفحه نمایش کوچک + فیلم

در سال های اخیر شرکت ایسوس علاوه بر تولید لپ تاپ های با کیفیت، به تولید و عرضه گوشی های هوشمند با رده و کیفیت بالا می پردازد.
این شرکت در تازه ترین محصول خود گوشی زنفون 8 (Zenfone 8) را به بازار عرضه کرده است، که با ویژگی های منحصر به فردی که دارد، پرچمدار جدید ایسوس خواهد بود.

البته زنفون 8، پرچمداری با صفحه نمایش کوچک است، همین کوچک بودن نگاه ها را به سمت خود جلب کرده است.

مشخصات Zenfone 8

Zenfone 8 روز چهارشنبه 12 می 2021 (22 اردیبهشت 1400) رونمایی شد، از بهترین های بازار به شمار می رود و با یک صفحه نمایش 5.9 اینچی، به دنبال جلب نظر خریداران است.

طول و عرض این گوشی به‌ترتیب به 148 و 68.5 میلی‌‌متر است و از همین رو، در دنیای اندروید کوچکترین پرچمدار بازار می باشد. ضخامت گوشی 8.9 میلیتر و وزن آن 169 گرم است و علاوه بر کوچکی، سبک بودن نیز به ویژگی های این پرچمدار کوچک اضافه می شود.

یکی دیگر از ویژگی های زنفون 8  این پرچمدار بزرگ ایسوس ، استفاده از استاندارد IP68 است که باعث ضد اب شدن گوشی می شود و در عمق 1.5 متری تا 30 دقیقه می تواند درون آب باشد.

زنفون 8

دوربین سلفی با قابلیت فیلمبرداری 4K

زنفون 8 به یک دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی با قابلیت فیلم برداری 4K و 1080 با دو نرخ 30 و 60 فریم در ثانیه و همچنین فوکوس خودکار تشخیص فاز Dual Pixel مجهز شده است.

این گوشی دارای دو دوربین قدرتمند 16 و 12 مگاپیکسلی است که مجهز به لرزه گیر اپتیکال یا OIS مجهز بوده که از فیلم برداری 1080 و 4K نیز پشتیبانی می کند. همچنین در ساختار دستگاه از میکروفون‌های سه‌گانه OZO Audio Zoom استفاده شده که علاوه بر کاهش نویز در کیفیت بالاتر برداشت صدا در فیلم‌برداری نیز نقش ایفا می‌کنند.

Zenfone 8 دارای یک صفحه نمایس امولد سامسونگ با وضوح 1080*2400 با پوشش محافظ Gorilla Glass Victus است که در حال حاضر سخت‌ترین شیشه‌ محافظ در دنیای اندروید به حساب می‌آید. همچنین سنسور اثر انگشت دستگاه درون صفحه‌نمایش تعبیه شده است.

پردازنده CPU زنفون 8

زنفون 8 از پردازنده اسنپدراگون 888 استفاده می کند که دارای هسته های قدرتمند X1 و A78 می باشد. حافظه رم گوشی از نوع DDR5 انتخاب شده است و حافظه های داخلی 64، 128 یا 256 نیز دارد و قابلیت ارتقا حافظه برای آن دیده نشده است.

در Zenfone 8 از یک باتری 4 هزار میلی آمپر ساعتی استفاده شده که با وجود آن‌که در نگاه اول برای یک گوشی پرچمدار، کم‌حجم به‌نظر می‌رسد اما این حجم کم با نگاهی به اندازه کوچک صفحه‌نمایش و پردازنده کم‌مصرف نکته منفی بزرگی به‌نظر نمی‌رسد.

طبق اطلاعات منتشر شده در خصوص این گوشی، شارژ صفر تا 60 درصدی باتری دستگاه از طریق این شارژر به گفته شرکت سازنده 25 دقیقه به‌طول می‌انجامد.

در بخش ارتباطی گوشی به‌جز 5G باید به وای‌فای 6E اشاره کرد که حتی در رده پرچمداران نیز در برخی از مدل‌ها پیش‌بینی نشده است. بلوتوث نسخه 5.2، اتصال NFC و مسیریاب‌های ماهواره‌ای GPS/GLONASS/BeiDou/Galileo/QZSS/NavIC دیگر گزینه‌های اتصال این گوشی را تشکیل می‌دهند.

در پایان، ذکر این نکنته ضروری است که زنفون 8 با سیستم‌عامل اندروید 11 و رابط کاربری ZenUI 8 ارائه می‌شود و از همین ابتدا در تایوان و برخی کشورهای اروپایی در دسترس قرار گرفته است

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا