اخبار روزایسوسلپ تاپ

نسل جدید لپ‌تاپ ویووبوک 14 ایسوس معرفی شد

ایسوس نسل جدید ویووبوک 14 را با نمایشگر 180 درجه IPS و پردازنده i5-13500H رونمایی کرد. قیمت این لپ‌تاپ در چین 3,799 یوان (528 دلار) است.

ایسوس رسماً نسل جدید لپ‌تاپ‌ ویووبوک 14 را در چین معرفی کرد. این مدل جدید کاربرانی را هدف قرار می‌دهد که به‌دنبال تعادل بین عملکرد و قابلیت حمل هستند.

به‌نقل از گیزموچاینا، ویووبوک 14 جدید از طراحی باریک و زیبایی برخوردار است و در دو رنگ Star Silver و Midnight Black عرضه می‌شود. وزن این لپ‌تاپ، تنها ۱/۴ کیلوگرم است و در باریک‌ترین قسمت خود، ۱۷/۹ میلی‌متر ضخامت دارد.

صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ برای بهبود تجربه کاربری تا ۱۸۰ درجه باز می‌شود. لپ‌تاپ جدید ایسوس به نمایشگر ۱۴ اینچی از نوع IPS مات با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰، روشنایی ۳۰۰ نیت، نسبت تصویر ۱۶:۱۰ و گواهینامه کاهش نور آبی و ضد‌سوسو‌زدن از TÜV Rheinland مجهز است.

ویووبوک 14 جدید از پردازنده نسل سیزدهم اینتل Core i5-13500H با 12 هسته و 16 رشته بهره می‌برد که توان خروجی آن 45 وات است. این پردازنده درمقایسه‌با نسل‌های قبل، در عملکرد چند‌هسته‌ای تا 3/9 برابر افزایش یافته است که زمان مورد‌نیاز برای انجام کارهای محاسباتی مانند محاسبات داده‌های اکسل و رمزگذاری (Transcoding) ویدئو و فشرده‌سازی فایل‌های حجیم را به‌شدت کاهش می‌دهد.

لپ‌‌تاپ جدید ایسوس به 16 گیگابایت رم دو‌کاناله قابل‌ارتقا تا 40 گیگابایت و یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی پرسرعت PCIe 4.0 NVMe SSD مجهز شده است که باعث بوت سریع و اجرای روان نرم‌افزارها می‌شود.

لپ‌تاپ ویووبوک 14 جدید از سیستم خنک‌کننده ASUS Ice Blade با دو لوله حرارتی و خروجی دوگانه و فن قابل‌تنظیم سه‌سرعته بهره می‌برد. ناگفته نماند که این لپ‌تاپ با گذراندن آزمون‌های سخت‌گیرانه کیفیت نظامی MIL-STD 810H، دوام خود را در شرایط مختلف تضمین می‌کند.

ویووبوک 14 جدید از مجموعه کاملی از درگاه‌های اتصال برخوردار است؛ ازجمله یک پورت USB-C 3.2 نسل ۱، دو پورت USB-A 3.2 نسل ۱، یک پورت USB-A 2.0، یک پورت HDMI و یک جک ۳.۵ میلی‌متری صدا. این تنوع درگاه‌ها امکان اتصال به انواع لوازم جانبی و نمایشگرهای خارجی را فراهم می‌کند.

ایسوس در ساخت لپ‌‌تاپ میان‌رده جدیدش به ارگونومی و راحتی و امنیت کاربر نیز توجه کرده است؛ ازاین‌رو، تجهیزاتی مانند صفحه‌‌کلید ارگونومیک و پد لمسی بزرگ با پشتیبانی از حرکات چند‌لمسی و روکش ضد‌باکتری یون نقره روی سطوح کلیدی را برای آن در نظر گرفته است.

نسل جدید لپ‌تاپ ویووبوک 14 ایسوس رسماً در چین عرضه شده و برای پیش‌سفارش در‌دسترس است. مدل پایه این لپ‌تاپ با قیمت ۳,۷۹۹ یوان (۵۲۸ دلار) فروخته می‌شود.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا