گجت

گجت جنجالی AI Pin تأخیر خورد؛ محصولی برای جایگزینی با گوشی‌های هوشمند

گجت پوشیدنی AI Pin شرکت هیومین که به‌عنوان دستیار هوشمند همراه فعالیت می‌کند، دیرتر از موعد اعلام‌شده عرضه می‌شود.

شرکت Humane فروش گجت آینده‌نگرانه‌ی AI Pin را کمی به‌تعویق انداخته است و طبق گفته‌ی سام شفر، مدیر مارکتینگ شرکت، ای آی پین در اواسط ماه آوریل (فروردین ۱۴۰۳) عرضه‌ خواهد شد.

شفر توضیح می‌دهد که اولین دستگاه‌ها تا پایان ماه مارس (اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳) از کارخانه خارج خواهند شد و مشتریان در اولویت تا اواسط آوریل محصول را دریافت خواهند کرد. در همین حال، سفارش‌های اولیه‌ی دیگر نیز مدتی بعد ارسال خواهند شد.

گجت پوشیدنی AI Pin می‌تواند با بهره‌گیری از نرم‌افزاری اختصاصی به نام AI Mic با مدل‌های هوش مصنوعی ارتباط برقرار کند. دستگاه به لباس متصل می‌شود و هنگامی‌که کاربر با انگشت خود صفحه‌ی آن را لمس می‌کند، فعال می‌شود و به فرمان صوتی یا ژست حرکتی دست پاسخ می‌دهد.

دستگاه AI Pin از مدل زبانی بزرگ GPT-4 برای تحلیل فرمان‌های صوتی استفاده می‌کند و تحلیلگران معتقدند که آینده‌ی گجت‌های پوشیدنی مبتنی‌بر هوش مصنوعی را به‌نمایش می‌گذارد.

هدف اصلی دستیار هوشمند هیومین انجام برخی کارها مانند پیدا‌کردن آدرس و پیام‌رسانی به‌صورت صوتی یا پاسخ به پرسش‌های کاربر ازطریق ارتباط با ChatGPT است تا نیاز به استفاده از اپلیکیشن‌های مجزا در گوشی را برطرف کند.

گجت هیومین Humane AI Pin مدل سفید و مشکی

هیومین در ویدئو معرفی AI Pin ادعا می‌کند که دستگاه می‌تواند با دوربین خود اشیاء را تشخیص دهد. به‌عنوان مثال، می‌تواند میوه یا ماده‌ی غذایی دیگر را ببیند و ترکیبات آن را اعلام کند.

پیش‌از‌این نیز، گجت کوچک نارنجی‌رنگی به نام Rabbit R1 در نمایشگاه CES رونمایی شد که می‌توانست بدون نیاز به گوشی، به‌عنوان دستیار صوتی هوشمند عمل کند و انجام کارهایی مانند رزرو تاکسی آنلاین و سفارش غذا یا مسیریابی را برای کاربر راحت‌تر کند. این دستگاه در آغاز عرضه با استقبال زیادی مواجه شد.

در‌حال‌حاضر، Ai Pin با قیمت ۶۹۹ دلار پیش‌فروش می‌شود و افرادی که تا ۳۱ مارس (۱۲ فروردین ۱۴۰۳) آن را بخرند، سه ماه اشتراک ماهیانه‌ی ۲۴ دلاری دستگاه را رایگان دریافت خواهند کرد.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا