واتس آپ

پشتیبانی سرویس Passkey در اندروید 14

اپلیکیشن های اندرویدی در حال ارتقا و بهبود بخشیدن قابلیت های پشتیبانی از پسوردهای داخلی هستند و قرار است از فناوری Passkey استفاده کنند

در هفته گذشته گوگل در یک بلاگ پست اعلام کرد که در نسخه جدید اندروید از Credential Manager استفاده شده که یک رابط برنامه نویسی اپلیکیشن های اندروید برای ذخیره اطلاعات شناسه، رمز عبور پسوردها است. این ویژگی که مدت ها در حالت پیش نمایش برای توسعه دهندگان بوده در تاریخ 1 نوامبر عرضه می شود.

علاوه بر آن به کمک این ویژگی، قابلیت احراز هویت بیومتریک پسوردها، رمزهای عبور سنتی و ورود به سیستم از طریق شناسایی اتحادیه‌ای را در یک محیط تلفن‌های اندرویدی ارائه می‌شود. در نهایت این تغییر موجب می شود که برنامه ها بتوانند از نظر احراز هویت پشتیبانی بهتری در اندروید 14 ارائه دهند.

Credential Manager این امکان را به اپلیکیشن ها می دهد که به کاربران اجازه ورود به سیستم با استفاده از شناسایی بیومتریک از طریق پسوردها را بدهند. با وجود همچین قابلیتی کاربران بدون مشکل به سیستم وارد می شوند و دیگر نیازی به نگه داشتن اطلاعات در ذهن خود ندارند. مدیران پسورد‌های شخص ثالث مانند 1Password همچنین می‌توانند API را ادغام کنند تا تجربه گسترده‌تری را به عنوان یک جایگزین به مدیر پسورد گوگل ارائه دهند.

در یک بلاگ پستی دیگر، گوگل اعلام کرد که API‌های احراز هویت تعدادی را منسوخ کرده تا دولوپرها برای احراز هویت کاربران فقط از Credential Manager استفاده کنند. به نظر می رسد این تغییر باعث ساده تر شدن و در نتیجه افزایش احتمال استفاده توسعه دهندگان از برنامه های شخص ثالث است.

لازم به ذکر است که سرویس Passkey برای برنامه های دیگر مانند WhatsApp هم فعال شده است.

پسوردهای اختصاصی، روش های احراز هویت می تواند جایگزین رمزهای عبور سنتی شود. بنابراین با فعال کردن Face ID در آیفون، سنسور اثر انگشت گوشی اندرویدی خود یا با استفاده از ویندوز هلو در یک کامپیوتر به سادگی وارد Gmail، PayPal یا iCloud شوید.

با استفاده از تکنولوژی WebAuthn یا Web Authentication، هنگامی که یک پسورد ایجاد می‌کنید، دو کلید متفاوت تولید می‌شود: یکی در وب‌سایت یا سرویسی ذخیره می‌شود که حساب کاربری شما در آنجاست و یک کلید خصوصی در دستگاهی که برای تأیید هویت خود استفاده می‌کنید.

اگر کلیدهای عبور در دستگاهی ذخیره شده باشند و آن دستگاه خراب شود یا گم شود، کلیدهای عبور در چندین دستگاه قابل استفاده هستند و از این امکان می‌توان برای مواقع اضطراری و بازیابی دسترسی به حساب‌های کاربری استفاده کرد.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا