واتس آپ

فناوری Passkey در واتساپ

با ارائه فناوری Passkey در واتساپ برای کاربران اندروید، از این پس این کاربران می توانند تنها با استفاده از اثر انگشت یا تشخیص چهره به این اپلیکیشن به صورت ایمن وارد شوند

اکنون کاربران اندرویدی می توانند بدون نیاز به احراز هویت دو مرحله ای و پیامکی تنها با استفاده از فناوری Passkey وارد این اپلیکیشن شوند. متا در ایکس اعلام کرد ویژگی Passkey برای تمام کاربران اندرویدی در دسترس قرار گرفته و این گزینه امنیتی باعث میشود تا کاربران به راحتی قفل برنامه را تنها با استفاده از اثر انگشت یا پین دستگاه و شناسایی چهره باز کرده و وارد آن شوند.

پیش از این تنها کاربران نسخه بتا به چنین قابلیتی دسترسی داشته اند تا واتساپ بتواند مشکلات این قابلیت را پیش از انتشار عمومی بررسی کند. احتمالا به زودی همه کاربران عمومی نسخه اندروید در واتساپ به این قابلیت مجهز خواهند شد. زمان دسترسی کاربران iOS به این قابلیت هنوز توسط واتساپ مشخص نشده است. Passkey در برابر تهدیدات دیجیتالی ایمن تر بوده و قرار است از دو میلیارد کاربر واتساپ محافظت کند.

این سیستم احراز هویت از سوی شرکت های بزرگ ارایه شده و جایگزین رمز عبور خواهد بود. در نتیجه کاربران به جای استفاده از رمز عبور می توانند فناوری های دیگر مانند تشخیص چهره را برای ورود به حساب کاربری در اختیار داشته باشند.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا