هک و امنیتواتس آپ

شگرد جدید هکرها برای نفوذ؛ هک از طریق واتساپ !

پیام رسان واتساپ این روزها به یکی از محبوب ترین پیام رسان های دنیا تبدیل شده است و این محبوبیت باعث توجه هکرها شده است و آنها با هک از طریق واتساپ به دنبال نفوذ به گوشی ها هستند. یکی از نشانه های این علاقه هکرها به واتساپ پیام جدیدی است که در این پیام رسان در حال دست به دست شدن است که می‌تواند به افراد ناشناس اجازه دسترسی به حساب و پیام‌های قربانی را بدهد. باز کردن این پیام باعث می‌شود تا هک واتساپ برای هکرها آسان شود و کاربران در معرض سوء استفاده یا کلاه برداری قرار دهد.

مقابله با هک از طریق واتساپ

این مدل کلاهبرداری در واتساپ، که سال گذشته هم از آن اخباری را شنیدیم، به این پیام رسان برگشته و کاربران را تهدید می‌کند. در این پیام آمده است: “سلام، ببخشید، من به اشتباه یک کد ۶ رقمی برای شما ارسال کردم، لطفاً می‌توانید آن را به من منتقل کنید؟ ضروری است؟ ” و شما اگر آن کد را برای ارسال کننده بفرستید تبدیل به قربانی هکرها خواهید شد و داده‌ها و اطلاعات خود را با آنها به اشتراک خواهید گذاشت.

هک از طریق واتساپ

از آنجایی که این شیوه بسیار ساده است،  به همین دلیل باعث می‌شود مردم آن را باور کنند. کاربران واتساپ از طریق یک پیام جعلی (تصویر بالا) با کد امنیتی توسط هکر‌ها هدف قرار می‌گیرند. ممکن است کسی این مورد را به عنوان یک اشتباه صادقانه تلقی کند و جدی بگیرد و کد شش رقمی را برای طرف مقابل ارسال کند ، اما کاربر باید دقت و توجه کند که حتی پیام را باز نکند، پاسخ دادن که اصلا عقلی نیست!

امتیاز کاربران: 4.65 ( 1 رای)

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا