هک و امنیت

با افزایش هکرها صدای استرالیا هم درآمد

استرالیا می‌گوید هک‌ها در این کشور افزایش یافته و گروه‌های هکری زیرساخت‌های حیاتی آن را هدف قرار می‌دهند.

به نقل از رویترز، در گزارشی از دولت استرالیا ادعا شده که «گروه‌های سایبری و هکرهای تحت حمایت دولت‌ها، حملات خود را به زیرساخت‌های حیاتی و مشاغل استرالیا افزایش داده‌اند و اضافه می‌کند که توافق دفاعی جدید این کشور با انگلیس و ایالات متحده احتمالاً آن را بیشتر هدف قرار بدهد.»

مرکز امنیت سایبری استرالیا در گزارش تهدید سالانه خود در روز چهارشنبه اعلام کرد که گزارش‌های جرایم سایبری در سال مالی منتهی به ژوئن(خرداد-تیر) با 23 درصد افزایش به بیش از 94هزار مورد رسیده است. تخمین زده می شود که هر 6 دقیقه یک بار هک دارایی های استرالیا صورت می گیرد.

ریچارد مارلز وزیر دفاع این کشور گفت: «تهدید سایبری همچنان در حال افزایش است. ما همچنین شاهد توجه بیشتر بازیگران هکر دولتی به زیرساخت های حیاتی استرالیا هستیم.»

در این گزارش آمده است که این افزایش هک به دلیل پیمان امنیتی آکوس«با تمرکز بر زیردریایی‌های هسته‌ای و سایر قابلیت‌های نظامی پیشرفته» است.

در ماه می(اردیبهشت-خرداد)، اتحاد اطلاعاتی فایو آیز و مایکروسافت ادعا کردند که یک گروه هکر چینی تحت حمایت دولت از سازمان‌های زیرساختی حیاتی ایالات متحده جاسوسی می‌کند. ایالات متحده، کانادا، نیوزلند، استرالیا و انگلیس شبکه اشتراک گذاری اطلاعات فایو آیز را تشکیل می دهند.

در این گزارش آمده است که تکنیک های استفاده شده توسط گروه هکر چیین می تواند علیه زیرساخت های حیاتی استرالیا از جمله مخابرات، انرژی و حمل و نقل استفاده شود.

مارلز گفت که رابطه استرالیا با چین، بزرگترین شریک تجاری آن، پیچیده است و دولت هرگز وانمود نکرده که این رابطه آسان خواهد بود. روابط دیپلماتیک و تجاری بین دو کشور اخیراً پس از چندین اختلاف از سال 2020 تثبیت شده است.

مارلز گفت: «ما به وضوح برای یک رابطه سازنده با چین ارزش قائل هستیم اما چین منبع نگرانی امنیتی برای کشور ما بوده است و ما برای آن نیز آماده می‌شویم».

افزایش نفوذ سایبری، دولت این کشور را در فوریه(بهمن-اسفند) بر آن داشت تا را برای کمک به هماهنگی پاسخ به هک ها راه اندازی کند. دولت همچنین قوانین سایبری فدرال را بازنگری می کند (که جزئیات آن قرار است هفته آینده منتشر شود) دولت استرالیا از طرفی دیگر اعلام کرده گزارش رویدادهای باج افزار را برای شرکت ها اجباری می کند.

در این گزارش آمده است که میانگین هزینه جرایم سایبری برای قربانی آن 14 درصد افزایش یافته است.

نایجل فیر، استاد امنیت سایبری در دانشگاه موناش گفت، حملات سایبری علیه استرالیا تا زمانی که سازمان‌ها تلاش بیشتری برای امنیت و مدیریت ریسک دارایی‌های اطلاعاتی خود انجام دهند، ادامه خواهد یافت.

یک حادثه سایبری در DP World Australia، یکی از بزرگترین اپراتورهای بنادر این کشور، در این ماه، آن را مجبور به تعلیق 3 روزه کرد.

تغییر قوانین امنیت سایبری این کشور با سرقت داده‌های سال 2022 در ارائه‌دهنده مخابرات اپتوس آغاز شد که اطلاعات شخصی 10 میلیون استرالیایی را فاش کرد. در طی این خاموشی تقریباً 9 ساعته خدمات از سوی شرکتی که 40 درصد اینترنت این کشور را تامین می‌کند، میلیون‌ها استرالیایی نمی‌توانستند هزینه کالا، رزرو سفر، دریافت مراقبت‌های پزشکی یا حتی تماس تلفنی را بپردازند.

اپتوس، که متعلق به شرکت مخابرات سنگاپور است، هیچ توضیحی در مورد این قطعی ارائه نکرد، جز اینکه گفت که در حال بررسی آن است و در بیانیه ای نوشت: « اپتوس از مشکلی آگاه است. ما در حال حاضر در حال کار برای شناسایی علت هستیم. در مواقع اضطراری مشتریان همچنان می توانند با شماره 3صفر تماس بگیرند.»

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا