هک و امنیت

نشت اطلاعات از شبکه‌های سایبری ژاپن

ژاپن اعلام کرد نشت اطلاعات بعد از هک‌شدن شبکه‌های دفاعی این کشور را تایید نمی‌کند

 به نقل از رویترز، سخنگوی ارشد دولت ژاپن روز سه شنبه در پاسخ به سوالی در مورد گزارش واشنگتن پست درباره هک شدن شبکه های سایبری دفاعی ژاپن از چین، گفت که نمی تواند تایید کند که اطلاعات امنیتی درز کرده است.

واشنگتن پست  به نقل از مقامات ارشد ادعا کرد که هکرهای نظامی چین از ابتدای سال 2020 به یک شبکه دفاعی محرمانه در ژاپن دسترسی پیدا کردند و به اطلاعاتی در مورد توانایی های نظامی این متحد ایالات متحده، برنامه ها و ارزیابی کاستی ها دسترسی پیدا کردند.

در گزارش روزنامه آمده است که با شنیدن این حادثه، رؤسای آژانس امنیت ملی آمریکا به توکیو رفتند و وزیر دفاع ژاپن از مقامات آمریکایی خواست تا آن ها نخست وزیر را از این امر مطلع کنند.

«هیروکازو ماتسونو» وزیر ارشد کابینه ژاپن در یک نشست مطبوعاتی در روز سه‌شنبه گفت ژاپن و ایالات متحده آمریکا همواره در سطوح مختلف در ارتباط نزدیک بوده اند.

او گفت: «به دلیل ماهیت موضوع، من نمی‌توانم جزئیات بیشتری از این ارتباط ارائه کنم، اما این واقعیت را تأیید نکردیم که اطلاعات امنیتی به دلیل حملات سایبری درز کرده است.»

هنوز هیچ اظهارنظر فوری از سوی پکن در این مورد وجود ندارد. ماتسونو همچنین گفت که امنیت سایبری پایه و اساس حفظ اتحاد ژاپن و ایالات متحده است و ژاپن به کار خود برای محکم و ایمن نگه داشتن شبکه ادامه خواهد داد.

واشنگتن پست به نقل از مقامات نوشت: « واکنش آهسته ژاپن به بهبود شبکه سایبری خود می تواند مانع از اشتراک گذاری اطلاعات بیشتر بین پنتاگون و وزارت دفاع ژاپن شود.»

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا