اخبار روزهوش مصنوعی

اتحادیه اروپا در آستانه وضع اولین قانون بزرگ هوش مصنوعی جهان

در حالی که تحقیقات روی هوش مصنوعی سال‌هاست ادامه داشته است، محبوبیت ناگهانی برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی مانند چت‌جی‌پی‌تی باعث شده قانون‌گذاران تلاش کنند راه‌هایی برای نظارت به هرگونه رشد کنترل‌نشده بیابند

 به نقل از رویترز، مارگارت وستاگر، کمیسر رقابت اتحادیهٔ اروپا، گفت که این اتحادیه احتمالا امسال به توافقی سیاسی دست خواهد یافت که راه را برای اولین قانون بزرگ هوش مصنوعی جهان هموار خواهد کرد و اتحادیه اروپا در آستانه وضع اولین قانون بزرگ هوش مصنوعی جهان است.

پیش نویس قانون هوش مصنوعی در 21 اردیبهشت توسط کمیته ای متشکل از قانونگذاران به رای گذاشته می شود و سپس پارل مان جزئیات نهایی این لایحه را با کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کمیسیون اروپا (قبل از تبدیل شدن به قانون) بررسی خواهد کرد.

وستاگر در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست وزرای دیجیتال گروه هفت در تاکاساکی ژاپن، گفت قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا طرفدار نوآوری است زیرا به دنبال کاهش خطرات آسیب های اجتماعی ناشی از فناوری های نوظهور است.

تنظیم‌کننده‌ها در سرتاسر جهان تلاش کرده‌اند تا تعادلی بیابند که در آن دولت‌ها بتوانند بدون محدود کردن نوآوری فناوری های نوظهور هوش مصنوعی را کنترل کنندو اتحادیه اروپا در آستانه وضع اولین قانون بزرگ هوش مصنوعی جهان است.

در حالی که انتظار می رود قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا تا سال جاری تصویب شود، قانونگذاران گفته اند که اجرای آن چند سال طول می کشد.

در حالی که تحقیقات روی هوش مصنوعی سال‌هاست ادامه داشته است، محبوبیت ناگهانی برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی مانند چت‌جی‌پی‌تی و میدجرنی باعث شده قانون‌گذاران تلاش کنند راه‌هایی برای نظارت به هرگونه رشد کنترل‌نشده بیابند.

قانونگذاران اروپایی و سازمانی تحت حمایت ایلان ماسک که در تهیه پیش نویس قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا مشارکت دارند، از جمله سازمان هایی هستند که از رهبران جهان خواسته اند تا برای یافتن راه هایی جهت جلوگیری از ایجاد اختلال در هوش مصنوعی پیشرفته همکاری کنند.

همچنین وزرای دیجیتال کشورهای پیشرفته G7 روز یکشنبه موافقت کردند که مقررات مبتنی بر ریسک در مورد هوش مصنوعی را تصویب کنند، که یکی از اولین گام‌هایی است که می‌تواند منجر به توافق‌های جهانی در مورد نحوه تنظیم هوش مصنوعی شود.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا