اپلیکیشن موبایلبرنامه نویسی

ده قدم تا ساخت اولین اپلیکیشن موبایلی/ همین امروز اپلیکیشن خود را بسازید!

چرا می‌خواهید یک اپلیکیشن موبایلی (برنامه تلفن همراه) بسازید؟ آیا می خواهید همراه با سایر کارآفرینان شما هم کاری انجام دهید؟ یا به مشکلی برخوردید که می دانید با این کار می‌توانید آن را حل کنید؟ پاسخ به این سوال تعیین خواهد کرد که آیا اپلیکیشن شما موفق خواهد بود یا خیر؟

چرا می‌خواهید یک اپلیکیشن موبایلی (برنامه تلفن همراه) بسازید؟ آیا می خواهید همراه با سایر کارآفرینان شما هم کاری انجام دهید؟ یا به مشکلی برخوردید که می دانید با این کار می‌توانید آن را حل کنید؟ پاسخ به این سوال تعیین خواهد کرد که آیا اپلیکیشن شما موفق خواهد بود یا خیر؟

در این مطلب ما توضیح می‌دهیم که چگونه اولین اپلیکیشن موبایلی خود را بسازید. البته باید توجه کنید که شاید این مراحل برای همه به صورت یکسان جواب ندهد. برخی باید همه مراحل را طی کنند و برخی نیز به بخشی از این مراحل نیاز دارند.

آموزش امروز از تجربیات ما پس از چندین سال کار کردن با کارآفرینان حاصل شده است. ما به کارآفرینان و شرکت‌های بسیاری در ساخت و بازاریابی اپلیکیشن های موبایلی کمک کرده‌ایم.

در زیر ده قدمی که باید برای ساخت یک اپلیکیشن بردارید را به صورت خلاصه آورده‌ایم.

مرحله 1: ایده یا مشکلی را پیدا کنید

برای ساخت یک اپلیکیشن موبایلی باید یا ایده‌ای برای ساخت داشته باشید یا به مشکلی برخورده باشید. اگر از قبل ایده‌ای دارید ، به مرحله دو بروید. در غیر این صورت ، ادامه مطلب را بخوانید.

می‌خواهید یک اپلیکیشن بسازید اما ایده‌ای ندارید؟ پس آنچه واقعاً به آن نیاز دارید، مشکلات است و آن هم همه جا وجود دارد!

کارآفرینان موفق مشکلات را به گونه ای حل می‌کنند که تصورش را هم نمی‌کردیم. وقتی به اطراف خود نگاه می‌کنید، همه محصولات و خدماتی که استفاده می‌کنید همه برای حل یک مشکل ایجاد شده‌اند.

بنابراین به دنبال مشکلاتی در زندگی روزمره خود باشید و هر یک از آنها را لیست کنید. هنگامی که یک لیست کامل دارید، شروع به فکر کردن در مورد چگونگی حل آنها می‌کنید. در ادامه لیست‌هایی را که بیشتر منطقی هستند را در لیست کوتاه قرار دهید.

مرحله 2: نیازها را شناسایی کنید.

اعتبار سنجی اثبات می‌کند که تقاضایی برای اپلیکیشن شما وجود دارد. می‌توانید با استفاده از ابزار Google Keyword Planner ایده خود را تأیید کنید. و به دنبال افرادی بگردید که نیاز به کاری دارند که شما می‌خواهید برنامه‌اش را بسازید.. همچنین می‌توانید یک صفحه فرود (لندینگ پیج) ایجاد کنید که ایده اپلیکیشن موبایلی شما را برجسته کند. همچنبن از طریق ثبت ایمیل و ارتباط با مخاطب، می‌توانید علایق مخاطبان را پیدا کنید.

مرحله 3: چیدمان کلی طرح و ویژگی‌ها

اعتبار سنجی ایده اپلیکیشن شما به این معنی است که چیزی بدست آورده اید که افراد می خواهند از آن استفاده کنند. اکنون زمان آن فرا رسیده است که جزئیات محصول خود را بر روی یک سند قرار دهید. اگر می‌خواهید کار را جلوتر ببرید می‌توانید طرح خود را به صورت تصویری طراحی و مستند کنید. (wireframing)

وقتی ایده خود را روی کاغذ پیاده می‌کنید ، به یاد داشته باشید که تا آنجا که ممکن است جزئیات بیشتری داشته باشد. جریان نحوه استفاده کاربر از اپلیکیشن و همچنین همه ویژگی‌های پیش بینی شده را در آن بگنجانید. این به توسعه دهنده شما کمک می کند تا انتظارات شما را به روشنی درک کند.

مرحله 4: ویژگی های غیر اصلی را حذف کنید

از روی طرح تصویری و ویژگی‌هایی که از اپلیکیشن خود تهیه کرده‌اید، جزئیات را به طور دقیق بررسی و ویژگی‌ها و بخش های اضافه‌ای را که می توانید، حذف کنید. فقط ارزش اصلی ایده برنامه خود را ارائه دهید.

در نسخه اول اپلیکیشن، ویژگیهایی که داشتنشان در اپلیکیشن خوب است و بعدا در بروزرسانی جدید اپلیکیشن می‌توان به آن اضافه کرد را ایجاد نکنید. این به شما کمک می کند تا هزینه های اولیه توسعه اپلیکیشن کاهش یابد و همچنین به شما کمک می کند تا سریعتر وارد بازار شوید.

مرحله 5: طراحی را در اولویت قرار دهید

طراحی فقط به ظاهر اپلیکیشن شما مربوط نمی شود بلکه به تجربه کاربر توسط کاربر مربوط می شود. “طراحی روشی برای مفید واقع شدن فناوری است.” بنابراین به دنبال توسعه دهنده‌ای باشید که طراحی (تجربه کاربر و گرافیک) را در اولویت خود قرار دهد.

مرحله ششم: یک طراح/ توسعه دهنده استخدام کنید

به دنبال یک شرکت توسعه دهنده اپلیکیشن باشید که دارای استعداد طراحی عالی و یک تیم توسعه دهنده خوب باشد. در حین استخدام یک توسعه دهنده ، در اینترنت جست و جو کنید تا اعتبار آنها و اپلیکیشن ‌هایی را که ایجاد کرده‌اند بررسی کنید. معمولا این توسعه دهنده‌ها وب سایت هایی دارند که نمونه کارهای خود را آنجا قرار داده‌اند. اگر برنامه‌ای را که آنها از نمونه کارها ایجاد کرده‌اند واقعاً دوست داشته باشید، به احتمال زیاد می تواند اپلیکیشن مناسبی برای محصول شما باشد.

مرحله 7: ایجاد حساب های برنامه نویس

شما باید برای فروش اپلیکیشن های خود یک حساب در فروشگاه‌های فروش اپلیکیشن‌ های اندرویدی و IOS ایجاد کنید تا بتوانید اپلیکیشن خود را از طریق سیستم عامل آنها به فروش برسانید. شما می توانید به عنوان یک شخص یا به عنوان یک شرکت در این فروشگاه‌ها (اپ استور، پلی استور، سیبچه، بازار، مایکت و …) ثبت نام کنید.

مرحله 8: تجمیع تجزیه و تحلیل‌ها

تجزیه و تحلیل داده‌ها به شما کمک می‌کند دانلودها، تعامل کاربر و حفظ و ماندگاری, اپلیکیشن خود را ردیابی و کارایی آن را ارزیابی کنید. حتماً از ابزاری مانند Flurry که به صورت رایگان در دسترس است و Localytics که نسخه رایگان و پولی دارد استفاده کنید.

مرحله 9: سریع بازخورد بگیرید و اپلیکیشن خود را ارتقا دهید

هنگامی که اپلیکیشن شما در فروشگاه برنامه فعال شد، اولین مجموعه استفاده و رفتار مشتریان  به شما این درک را می‌دهد که چگونه برنامه خود را بهبود بخشید و ارتقا دهید. پیشرفتها و تغییرات ثابت هستند، بنابراین به بازخورد کاربر توجه داشته باشید و به ساخت و ارتقا اپلیکیشن خود ادامه دهید.

مرحله 10: ویژگی‌های جدید اپلیکیشن را معرفی کنید

نسخه یک اپلیکیشن را با ویژگی‌های محدود و فقط نسخه اصلی ساختید. اکنون زمان ارزیابی و معرفی سایر ویژگی‌های باقی مانده در نسخه اولیه است. از طریق تجزیه و تحلیل و بازخورد خواهید فهمید که آیا این ویژگی‌هایی که در نظر داشتید به کار می آیند یا باید ویژگی‍‍‌های جدید را اضافه کنید.

در پایان این نکته را تاکید می کنیم که این مراحل تنها یک راهنما برای شما هستند تا بهترین روش را برای ساخت اپلیکیشن موبایلی خود انتخاب کنید. پس از آماده شدن برای شروع ساخت یک اپلیکیشن، باید بدانید که ساخت یک برنامه تلفن همراه ساده ترین قسمت است. جذب مشتری جایی است که شما به چالش اساسی روبرو خواهید شد.

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا