هک و امنیت

دارک نت چیست؟ با شبکه مخفی خلافکاران اینترنتی بیشتر آشنا شوید!+فیلم

دارک نت چیست؟

دارک نت یا دارک وب به شبکه‌ای از وبسایت‌های غیرقانونی گفته می‌شود که از دسترس عموم افراد خارج است. ورود به این شبکه ها تنها با استفاده از ابزارهای خاصی امکان پذیر است. ردیابی این شبکه ها تقریبا غیر ممکن است و از این رو هرگونه جرمی مثل خرید و فروش اسلحه و مواد مخدر، آزار و اذیت انسان‌ها، تهیه مدارک جعلی، قاچاق اعضای بدن انسان، درخواست برای قتل یک انسان، درخواست برای هک کردن یک شخص و هر نوع فعالیت غیرقانونی دیگری که فکرش را بکنید در آن قابل وقوع است.

دارک نت چیست

دارک نت یک محیط امن برای خلافکاران محسوب می‌شود. آن‌ها می‌توانند از این طریق فعالیت‌های غیرقانونی خود را گسترش داده و پول بیشتری به‌دست آورند. خرید و فروش در این‌گونه وبسایت‌ها معمولا از طریق بیت‌کوین انجام می‌شود تا قابل ردگیری و ردیابی نباشد.

نحوه دسترسی به دارک نت

مرورگر تور

از آن‌جایی که این وبسایت‌ها مخفی هستند و به صورت معمول نمی‌توان به آن‌ها دسترسی داشت، شما باید از ابزار خاصی به نام TOR استفاده کنید. این برنامه ضمن مخفی کردن آدرس آی‌پی شما، اطلاعات ارسالی و دریافتی را از طریق شبکه‌ای خاص عبور داده و آن‌ها را رمزگذاری می‌کند. در حقیقت با استفاده از این ابزار هویت اصلی شما پنهان می ماند. و تا زمانی که خودتان اقدام به فاش کردن آن نکنید کسی قادر به شناسایی شما نخواهد بود.

ضمن اینکه آدرس وبسایت‌های موجود در دارک نت همانند سایر وبسایت‌ها نبوده و معمولا از یک نام به همراه یک رشته‌ هش شده تشکیل می شود و در انتها نیز با پسوند Onion خاتمه می‌یابند.

موتورهای جستجوی ناشناس

موتور جست و جوی دارک نت با عنوان Grams در سال 2014 توسط یک هکر ایجاد شد. Grams به کاربران این امکان را می‌دهد تا بتوانند مواد مخدر، اسلحه‌ها و حساب‌های کاربرای به سرقت رفته در وب‌سایت‌های پنهان را جستجو کنند. علاوه بر این، Grams همانند گوگل دارای گزینه‌ای به نام I’m Feeling Lucky به منظور جستجو است.

چت روم‌های پنهان

همانند دنیای واقعی، مجرمان در شبکه‌های آنلاین نیز به دنبال به دست آوردن  تبهکارانه‌ترین افراد هستند تا بتوانند به هدف‌های خود دست یابند. در وب تاریک چت روم‌هایی وجود دارد که افراد به واسطه‌ی آن می‌توانند کارهای غیر قانونی را انجام دهند.

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا