اپلیکیشن موبایلبرنامه نویسی

تجارت الکترونیک و اپلیکیشن های موبایلی/5 دلیلی که باید اپلیکیشن خود را بسازید!

طبق تحقیقات انجام گرفته، از هر 10 مشتری 8 نفر خریداران آنلاین هستند. و 51 درصد آنها از دستگاه‌های تلفن همراه برای خرید استفاده می‌کنند. پس اگر شما از ظرفیت تلفن همراه برای پیشبرد تجارت خود استفاده نمی‌کنید، یک بخش وسیعی از مشتریانتان را از دست داده‌اید.

یکی از مهمترین هدف گذاری های مدیران کسب و کارهای اینترنتی هنگام طراحی استراتژی تجارت الکترونیکی، داشتن اپلیکیشن های موبایلی است که مطابق به نیاز مخاطب باشد.

سایت‌های تجارت الکترونیک و تجارت الکترونیک موبایلی، دو موضوع متفاوت هستند. که هر کدام به نحوی به نیاز مشتری پاسخ می‌د‌هند. هر دو نقش مختلفی را در مسیر جذب مشتری بازی می‌کنند و مخاطبان مختلف را پاسخ می‌دهند.

طبق تحقیقات انجام گرفته، از هر 10 مشتری 8 نفر خریداران آنلاین هستند. و 51 درصد آنها از دستگاه‌های تلفن همراه برای خرید استفاده می‌کنند. پس اگر شما از ظرفیت تلفن همراه برای پیشبرد تجارت خود استفاده نمی‌کنید، یک بخش وسیعی از مشتریانتان را از دست داده‌اید.

یک وب سایت رسپانسیو (واکنشی) یک نقطه شروع عالی در مسیر تجارت الکترونیکی شما است. اما داشتن یک اپلیکیشن موبایلی دارای مزایای مشخصی نسبت به وب سایت‌های موبایلی است. در این مقاله لیستی از دلایل قانع کننده‌ای آورده شده است. که باعث می‌شود تجارت الکترونیکی شما علاوه بر داشتن یک وب سایت رسپانسیو و موبایل فرندلی، به دنبال توسعه اپلیکیشن های موبایلی هم باشد.

1- سهولت استفاده و تجربه کاربری بهتر

حتی اگر یک وب سایت رسپانسیو داشته باشید، هر بار که کاربر به آن وارد می‌شود، مرورگر از کاربر درخواست می‌کند برای ادامه خرید به سیستم حساب کاربری وارد شود. اما در اپلیکیشن‌های موبایلی ، جزئیات کاربر در برنامه ذخیره می‌شود. و هنگام بارگیری برنامه، کاربران باید فقط یک بار وارد سیستم شوند.

از آنجا که کاربران نیازی به ورود به سیستم در هر بار خرید ندارند، سهولت استفاده بیشتر و رضایت کاربر نیز زیاد است. اپلیکیشن های موبایلی همچنین به کاربران امکان می‌دهند تا به راحتی بین بخش‌های مختلف جابجا شوند و باعث ساده‌تر شدن مسیریابی و تجربه کلی کاربر نسبت به وب سایت شوند.

2- دسترسی به ویژگی‌های بومی تلفن

قابلیت‌های بومی تلفن همراه را می توان با اپلیکیشن های موبایلی استفاده کرد. که این امر در مورد وب سایت‌های رسپانسیو و موبایل فرندلی امکان پذیر نیست.

به کارگیری بخش‌های مختلف تلفن‌های هوشمند مانند GPS و دوربین‌ها و قابلیت اعلان‌ها (نوتیفیکیشن) در اپلیکیشن‌های موبایلی تجربه کاربری پیشرفته تری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

اپلیکیشن موبایلی

3- استفاده از اپلیکیشن های موبایلی به عنوان یک کانال بازاریابی

اپلیکیشن‌های موبایلی به شما فرصت می‌دهد تا یک تجربه یکپارچه از یک کانال بازاریابی را به مشتریان ارائه دهید. این اپلیکیشن‌ها می توانند امکان تلفیق شبکه‌های اجتماعی را فراهم کنند. که ترکیبی از کانال‌های مختلف تعامل با مشتری است.

همچنین تنظیمات اختصاصی مشتری در اپلیکیشن ذخیره می‌شود و منجر به نمایش محتوای متناسب به مشتریان مربوطه می‌گردد. که این امر می‌تواند مشتری بیشتری را به سمت شما هدایت کند.

4- افزایش درآمد از تجارت الکترونیکی خود

اپلیکیشن موبایلی که امکان خرید کالا داشته باشد، می‌تواند مانند سایر کانال‌های فروش، مثل مغازه و فروشگاه آنلاین، تبدیل به منبع درآمدی جدید شود.

رزو رستوران، خرید بلیط سینما، خرید کالا و خدمات و سایر فعالیت‌های مشابه، تنها با چندبار لمس صفحه گوشی امکان پذیر خواهد بود.

در حال حاضر، بسیاری از کسب و کارها از این مزیت اپلیکیشن موبایل استفاده می‌کنند. علاوه بر این، امکان دریافت وجه بابت نمایش تبلیغات و یا ارتقا نسخه اپلیکیشن کاربر نیز وجود دارد.

5- ارزش قائل شدن برای مشتریان با ارائه خدمات بهتر

به وسیله اپلیکیشن‌های موبایلی می‌توانید امکانات ارزشمند گوناگونی را به مشتریان ارائه دهید. به عنوان مثال، اگر طرح‌های وفاداری یا باشگاه مشتریان دارید، احتمالا اطلاعات مشتریان، سوابق خرید، امتیازات و تخفیفات آنها را روی کارت‌های مغناطیسی ذخیره می‌کنید. اما با وجود اپ موبایل، می‌توانید این کار را به صورت دیجیتالی هم انجام دهید.

نتیجه آن راحتی بیشتر مشتریان، تعامل بیشتر با اپلیکیشن موبایل و دانلود و ترویج آن خواهد بود. که باعث وفاداری مشتریان و خرید مجدد آنها می‌شود.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا