اپلیکیشن موبایلبرنامه نویسی

برنامه گوگل برای افزایش امنیت کاربران اندروید/ الزام توسعه‌دهندگان به رعایت حریم خصوصی

گوگل با انتشار پستی در وبلاگ رسمی خود اعلام کرد که برای افزایش امنیت کاربران اندروید به دنبال ایجاد بخش ایمنی جدیدی در فروشگاه پلی استور خود است که به کاربران گوشی‌های هوشمند اجازه می دهد مشاهده کنند طراحان و توسعه دهندگان اپلیکیشن ها چه اطلاعاتی را درباره آنها جمع آوری کرده و به اشتراک می گذارند.

گوگل در این اطلاعیه تاکید کرد، طراحان و توسعه دهندگان اپلیکیشن های اندرویدی تا سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ فرصت دارند این اطلاعات را اعلام کنند. همچنین این بخش ایمنی در پلی استور  از سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ برای کاربران قابل مشاهده و در دسترس خواهد بود.

در این اطلاعیه آمده است، کاربران گوشی های اندرویدی علاوه بر این که می توانند ببینند طراحان برنامه چه اطلاعاتی را درباره آنها جمع آوری می‌کنند، به اطلاعات حریم خصوصی و امنیتی بیشتری نیز دسترسی پیدا می‌کنند که این امر موجب افزایش امنیت کاربران اندروید خواهد شد.

این اقدام گوگل برای شفافیت طراحان درباره جمع آوری اطلاعات کاربران، مشابه تصمیم سال ۲۰۲۰ اپل برای وادار کردن طراحان اپلیکیشن به افشای اطلاعاتی است که درباره کاربران جمع آوری کرده و استفاده می‌کنند.

برنامه گوگل برای افزایش امنیت کاربران اندروید

شفافیت ردیابی اپلیکیشن

نسخه ۱۴.۵ iOS که جدیدترین آپدیت نرم‌افزار موبایل اپل است، شامل ویژگی “شفافیت ردیابی اپلیکیشن” است که کاربران را ملزم می کند موافقت یا مخالفت خود را با ردیابی شدن توسط اپلیکیشن‌ها برای تبلیغات شخصی سازی شده، اعلام کنند.

البته از آنجایی که گوگل به درآمد تبلیغاتی متکی است و این طرح می تواند درآمد حاصل از تبلیغات را به دلیل مخالفت کاربران با جمع آوری اطلاعات شخصی شان کاهش دهد، رویکرد سنجیده تری را در پیش گرفته است. گوگل به دنبال بررسی این است که چگونه می‌تواند جمع آوری اطلاعات و ردگیری بین اپلیکیشن‌ها در سیستم عامل اندروید را به نحوی محدود کند که به اندازه راهکار اپل سخت‌گیرانه نباشد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، بخش ایمنی گوگل پلی به کاربران مواردی مانند رمزنگاری شدن اطلاعات توسط یک اپلیکیشن، دنبال کردن سیاستهای گوگل برای خانواده و کاربران توسط اپلیکیشن و این که کاربران حق انتخاب در اشتراک گذاری اطلاعات را دارند و همچنین این مسئله که در صورت حذف یک برنامه می توانند برای حذف اطلاعات درخواست کنند را اعلام می کند.

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا