اینترنت و شبکه

استارشیلد در اختیار نیروی فضایی آمریکا

اسپیس ایکس طی قراردادی قصد دارد سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارشیلد را به نیروی فضایی ایالات متحده ارائه کند

به نقل از بلومبرگ اسپیس ایکس به عنوان شرکت ایلان ماسک اکنون وظیفه ارائه سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارشیلد به نیروی فضایی ایالات متحده را بر عهده دارد. استارشیلد نام سرویس اینترنت ماهواره‌ای شرکت اسپیس ایکس است که با هدف ارائه به بخش‌های دولتی توسعه پیدا کرده است. پیش از این منابع خبری اعلام کرده بودند این سرویس اینترنت می‌توانند باعث درآمدزایی بسیار زیادی برای استارلینک شود.

این خبر توسط سخنگوی نیروی هوایی آمریکا اعلام شد. اسپیس ایکس طی یک قرارداد یک ساله خدمات اینترنت ماهواره استارشیلد را به این سازمان ارائه می‌کند. در این قرارداد آمده است استفاده از ماهواره‌های ارتباطی در مدارهای ارتفاع ۱۶۰ تا ۱۶۰۰ کیلومتر زمین با هدف برقراری ارتباطات ارتش آمریکا عرضه خواهد شد.

این اولین قرارداد ارائه سرویس اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس محسوب می‌شود. این قرارداد ۷۰ میلیون دلاری علاوه بر ارائه اینترنت شامل تعمیرات کامل استارشیلد با کمک استار لینک و همچنین ارائه پایانه ها و تجهیزات پشتیبانی و مدیریت شبکه خواهد بود.

ایلان ماسک پیش از این در شبکه اجتماعی ایکس در این مورد پرداخته بود و اعلام کرد استار لینک یک شبکه غیر نظامی محسوب می‌شود. امضای این قرارداد می‌تواند ایلان ماسک و شرکت زیر مجموعه او را در بخش نظامی و دولتی قرار دهد. از این پس استور شیلد به دولت ایالات متحده خدمات می‌دهد و توسط نیروی فضایی وزارت دفاع نیز کنترل خواهد شد.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا