اینترنت و شبکه

راه اندازی اولین ایستگاه 5G دنیا در عربستان

شبکه‌های موبایلی نیز مانند دیگر فناوری‌ها میتوانند اثرات منفی روی محیط زیست داشته باشند. به همین دلیل عربستان قصد دارد اولین ایستگاه مربوط به فناوری 5G را با کمترین میزان تولید کربن راه اندازی کند

شرکت Red sea global قصد دارد طی همکاری با شرکت عربستانی Zain KSA اولین شبکه 5G با سطح بسیار پایین تولید کربن در جهان را راه اندازی کند. تمام انرژی مورد نیاز برای راه اندازی این ایستگاه توسط ۷۶ هزار پنل خورشیدی تامین خواهد شد. این تعداد پنل مربوط به یک مزرعه خورشیدی است که حدود ۲۸ هزار کیلومتر وسعت دارد.

جان باگانو، مدیر عامل Red sea global در مورد این پروژه می‌گوید: ما قصد داریم به طور ۱۰۰ درصدی از انرژی تجدید پذیر در منطقه استفاده کنیم. حدود ۳۰ درصد از منابع طبیعی تا سال ۲۰۴۰ حفظ خواهد شد. همچنین این پروژه می‌تواند الهام بخش توسعه گردشگری و احیا کننده آن در جهان باشد.

در ساخت برج‌های این شبکه نیز از فناوری چاپ سه بعدی استفاده خواهد شد. در طراحی برج‌ها نیز تلاش خواهد شد تا بخش‌های پروژه با سایر بخش‌های دیگر این شرکت همخوانی داشته باشد. ظاهر بیرونی این برجها شبیه به برج‌های سنگی بوده و می‌تواند به خوبی با محیط هماهنگ شود.

سلطان بن عبدالعزیز، مدیر عامل Zain KSA در این پروژه اعلام کرد تعهد آنها بومی سازی نوآوری های مدنظر بوده است. به همین دلیل ساخت این برج ها در داخل عربستان سعودی انجام شده اند.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا