اخبار روز

یک صرافی رمزارز دیگر در تیررس دولت آمریکا است

بر اساس حکم قاضی، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده می‌تواند از صرافی بزرگ کوین‌بیس شکایت کند.

یک قاضی در آمریکا می‌گوید که پرونده‌ی بزرگ کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) علیه صرافی کوین‌بیس می‌تواند ادامه پیدا کند. این پرونده روی قانون‌شکنی احتمالی کوین‌بیس تمرکز دارد و ممکن است که روی قیمت رمزارزها تأثیر منفی بگذارد.

قاضی کاترین پولک فایلا در حکمی گفت SEC با ارائه‌ی مدارک کافی نشان داده که کوین‌بیس به‌عنوان یک صرافی و کارگزار در چارچوب قوانین فدرال اوراق بهادار قرار می‌گیرد و ازطریق برنامه‌ی Staking خود، در حال ارائه‌‌ی غیرقانونی اوراق بهادار ثبت‌نشده است.

برخی از فعالان حوزه‌ی رمزارز معتقدند که قوانین فعلی برای توصیف وضعیت بازار کافی نیستند، بااین‌حال قاضی به‌طور مستقیم این استدلال‌ها را رد کرده و گفته است که شاید نام «کریپتو» قدیمی باشد، اما تراکنش‌های این حوزه به‌راحتی در چارچوبی قرار می‌گیرند که دادگاه‌های آمریکا به مدت نزدیک به ۸۰ سال از آن‌ها برای شناسایی اوراق بهادار استفاده کرده‌اند.

قاضی پولک فایلا بسیاری از استدلال‌های کوین‌بیس را که برای مقابله‌ با پرونده‌ی SEC مطرح شده بودند رد کرد و همزمان تا حدی حق را به کوین‌بیس داد و گفت استدلال‌های SEC درباره‌ی کیف پول کوین‌بیس منطقی نیستند.

مدیر ارشد حقوقی کوین‌بیس در واکنش به حکم دادگاه گفت: «درخواست‌های اولیه علیه آژانس‌های دولتی نظیر آنچه ما ارائه کردیم، تقریباً همیشه رد می‌شوند؛ بااین‌حال شفافیت هدف نهایی است و تصمیم امروز، ما را در این مسیر نگه می‌دارد.»

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا