گوگل

ویژگی پنهان گوگل برای شناسایی و حذف اطلاعات شخصی

اگر نام، آدرس یا شماره تلفن خود را در گوگل جستجو کنید، نتایجی را به شما می دهد که مطابق با اطلاعات شخصی شما هستند و موجب تعجب شما خواهد شد. در گوگل یک ویژگی مخفی وجود دارد که در این باره به شما هشدار می دهد و بعد می توانید آن ها را حذف کنید

به گزارش Statista، حدود 83% بازار جستجو در اختیار گوگل است و از رقبای خود مانند بینگ مایکروسافت، یاهو و DuckDuckGo بسیار جلوتر است. طبق این گزارش می توان گفت که اگر فردی دنبال اطلاعات از شما باشد، ابتدا به گوگل مراجعه می کند.

این ویژگی متفاوت از درخواست شما برای حذف نتایج خصوصی است. با فعال کردن این ویژگی، اگر شماره تلفن، ایمیل و آدرس در گوگل موجود باشد، پیدا می کند و به شما اطلاع می دهد. سپس شما می توانید به گوگل بگویید که اطلاعات را از نتایج جستجو حذف کند. به این ترتیب به صورت فعال تر از حریم خصوصی شما حفاظت خواهد شد.

توجه: دقت کنید که گوگل اطلاعات را از اینترنت حذف نمی کند، فقط آن را از جستجوی گوگل پاک می کند تا دسترسی افراد به اطلاعات را سخت تر کند.

چگونه این ویژگی را فعال کنیم تا گوگل به ما هشدار دهد؟

درخواست از گوگل برای اطلاع دادن به شما در مورد پیدا کردن اطلاعات شخصی آسان است. در ادامه روش فعال کردن آن را توضیح دادیم:

برای اجرای این مراحل، مرورگر وب خود را باز کرده و به آدرس myactivity.google.com/results-about-you بروید.

  1. گزینه “نتایج برای بررسی” یا ” Results to review” را انتخاب کنید.
  2. گزینه “شروع کنید” یا Get started را انتخاب کنید و دکمه “بعدی” را دو بار فشار دهید.
  3. اطلاعات شخصی خود را اضافه کنید: نام، آدرس، شماره تلفن، ایمیل. شما می‌توانید برای هر کدام از این اطلاعات ورودی‌های چندگانه اضافه کنید.
  4. تایید کنید که این تمام اطلاعات شما هستند.
  5. روشی که می‌خواهید برای آگاه سازی انتخاب کنید. شما می‌توانید انتخاب کنید که از طریق ایمیل یا اعلان‌های فشرده آگاه شوید، یا هر دو را انتخاب کنید.
  6. در آخر، یک پنجره‌ی پاپ‌آپ ظاهر می‌شود که می‌گوید: “ما داریم یک نگاه می‌اندازیم.

حالا فقط منتظر نوتیف های گوگل باشید. وقتی یکی دریافت کردید، می‌توانید انتخاب کنید که گوگل آن را از جستجوی گوگل حذف کند یا انتخاب کنید که آن را باقی بگذارید. این به اختیار شما بستگی دارد.

نکته: اگر خطایی انجام دادید یا می‌خواهید ویرایشی انجام دهید، فقط به صفحه “نتایج مربوط به شما” یا Results About You بازگردید و تغییرات خود را اعمال کنید.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا