اخبار روزگوشی هوشمندگوگل

پیکسل 8 گوگل از Gemini Nano پشتیبانی نخواهد کرد

گوگل در جدیدترین قسمت از برنامه The Android Show، رسماً تأیید کرد گوشی پیکسل 8 به‌دلیل محدودیت‌های سخت‌افزاری، از Gemini Nano پشتیبانی نخواهد کرد.

همان‌طور‌که انتظار می‌رفت، گوشی‌های پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو گوگل ازنظر سخت‌افزاری تقریباً مشابه هستند و تنها تفاوت آن‌ها در میزان رم است. با‌این‌حال، گوگل خبر ناامیدکننده‌ای برای دارندگان پیکسل 8 دارد. مدل استاندارد این گوشی از Gemini Nano، کوچک‌ترین نسخه از مدل هوش مصنوعی جدید، پشتیبانی نمی‌کند.

این خبر برای کسانی ناامیدکننده است که امیدوار بودند مدل قابل‌حمل این قابلیت یادگیری ماشین را روی گوشی خود داشته باشند. ترنس ژانگ، مهندس روابط توسعه‌دهنده در گوگل، دلیل این امر را محدودیت‌های سخت‌افزاری گوشی هوشمند می‌داند. او جزئیات این محدودیت‌ها را توضیح نمی‌دهد؛ اما تنها تفاوت نسخه‌های استاندارد و پرو پیکسل 8 مقدار رم آن‌هاست؛ به این صورت که مدل استاندارد 8 گیگابایت رم و مدل پرو 12 گیگابایت رم دارد.

گیزموچاینا می‌نویسد که در‌حال‌حاضر، Gemini Nano روی پیکسل 8 پرو و سری گلکسی اس24 سامسونگ اجرا می‌شود. این مدل هوش مصنوعی ویژگی‌هایی مانند خلاصه‌سازی در برنامه ضبط صدا، پاسخ هوشمند در جی‌بورد، واتس‌اپ و بهبود عکاسی بدون نیاز به اتصال به شبکه را ارائه می‌دهد. نبود این مدل هوش مصنوعی در نسخه استاندارد، شکاف بین پیکسل 8 و 8 پرو را بیشتر کرده است. اگر قصد دارید پیکسل 8 را بخرید، بهتر است این موضوع را در نظر بگیرید.

گوگل همچنین تأیید کرد که در حال کار روی گسترش سازگاری Gemini Nano با دستگاه‌های پرچم‌دار بیشتری است. اخیراً شرکت سازنده تراشه مدیاتک نیز از همکاری خود با گوگل برای بهینه‌سازی Gemini Nano برای تراشه‌های دایمنسیتی 9300 و 8300 خبر داد. علاوه‌بر‌این، گوگل از برنامه‌های خود برای ادغام جمنای در گوشی‌های هوشمند اندرویدی از سال 2025 به‌بعد خبر داد.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا