هوش مصنوعی

استفاده ایکس‌باکس از هوش مصنوعی

مایکروسافت به سازندگان بازی ایکس‌باکس اجازه داده تا از ابزارهای هوش مصنوعی برای طراحی بازی و شخصیت‌ها استفاده کنند.

 به نقل از انگجت، ایکس باکس با استارتاپی به نام «اینورد ای‌آی» همکاری کرده است تا یک مجموعه ابزار هوش مصنوعی تولید کند که توسعه دهندگان می توانند از آن برای ساخت بازی استفاده کنند.

اکنون ایکس باکس در حال کار بر روی یک خلبان هوش مصنوعی است که می تواند درخواست ها را به اسکریپت ها و ماموریت های دقیق تبدیل کند.

 این همکاری چند ساله می‌تواند به سازندگان در طراحی دیالوگ، داستان و جستجو کمک کرده و قدرت دهد. به طور خاص، شرکا به دنبال توسعه یک طراحی مشترک هوش مصنوعی هستند که می‌تواند درخواست‌ها را به اسکریپت‌های دقیق، درخت‌های گفتگو، مأموریت‌ها و دیگر عناصر بازی تبدیل کند، به همان روشی که افراد می‌توانند ایده‌ها را در چت‌ربات‌های هوش مصنوعی تایپ کنند و در ازای آن اسکریپت‌های دقیق دریافت کنند.

 آن‌ها همچنین بر روی یک موتور کاراکتر هوش مصنوعی کار خواهند کرد که توسعه‌دهندگان می‌توانند آن را به بازی‌های واقعی خود وصل کنند و به بازیکنان این امکان را می‌دهد که داستان‌ها، ماموریت‌ها و دیالوگ‌های جدیدی را در حین حرکت تولید کنند.

اینورد در وب‌سایت خود می‌گوید که فناوری آن می‌تواند شخصیت‌هایی متمایز بسازد. ظاهراً می‌تواند موتور کاراکتر کاملاً یکپارچه برای NPC‌های هوش مصنوعی که فراتر از مدل‌های زبان بزرگ (LLM) است، در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دهد.

اولین مورد در استفاده از هوش مصنوعی در بازی ها، NPCs یا شخصیت های بدون بازیکن هستند. این هوش مصنوعی که به معنای شخصیت های مجازی هستند، بیشترین استفاده هوش مصنوعی در بازی ها به شمار می آیند. این شخصیت ها به گونه ای طبیعی در بازی نقش ایفا می کنند که انگار توسط افراد کنترل می شوند. کنترل رفتار این شخصیت ها توسط الگوریتم ها انجام می شود.

ایکس باکس معتقد است که این ابزارها می‌توانند به توسعه‌دهندگان کمک کنند تا چیزهای جدیدی را امتحان کنند و مرزهای بازی‌های امروزی را پشت سر بگذارند.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا