گوگل

ساخت اولین پردازنده اختصاصی گوگل

منابع آگاه گزارش دادند گوگل تا سال ۲۰۲۵ به صورت مستقل و بدون همکاری با سامسونگ پردازنده اختصاصی خود را میسازد

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گزارش اختصاصی اینفورمیشن در مورد گوگل نشان می دهد این شرکت قصد داشت اولین تراشه اختصاصی خود را تا سال ۲۰۲۴ تولید کند. اکنون این زمان به سال ۲۰۲۶ به تعویق افتاده است.

تنسور کنونی در واقع نسخه اصلاح شده اگزینوس متعلق به سامسونگ هستند. گوگل از این تراشه ها در گوشی های پیکسل استفاده می کند. گزارش های اخیر نشان می دهد گوگل در خال کار روی تراشه های اختصاصی Laguna است.

یک مدیر سابق گوگل بدون بردن نام خود اعلام کرد تاخیر تولید تراشه های اختصاصی گوگل به دلیل چالش های مربوط به کارمندان و هماهنگی آنها با کارمندان هندی گوگل بوده است.

تیم مربوط به توسعه پروژه جدید در گوگل در مورد این تصمیم و لغو تولید تراشه های تنسور ابراز ناراحتی کردند. البته گوگل همچنان علاقمند به همکاری با سامسونگ و استفاده از تراشه های نیمه سفارشی است. اما احتمالا خط تولید را به TSMC انتقال می دهد. زیرا TSMC بزرگترین شرکت برای تولید تراشه است چه تراشه های اختصاصی اپل را نیز تولید می کند.

طبق گزارش های منتشر شده تراشه جدید گوگل مجهز به فناوری پکیجینگ جدید است . در حال حاضر این فناوری تنها در تراشه های اپل دیده میشود. ویژگی این فناوری کاهش مصرف انرژی و کاهش ضخامت پردازنده است.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا