بازی

هک اطلاعات شرکت EA و سرقت کدهای بازی توسط هکرها

به گزارش بی بی سی، در یک حمله سایبری هکرها موفق به هک اطلاعات شرکت بازی سازی EA و کدهای مربوط به بازی های این شرکت توسط هکرها به سرقت رفت.

شرکت بازی سازی Electronic Arts (EA) در اطلاعیه ای که در سایت های خبری منتشر شد، اعلام کرد، هکر‌ها اطلاعات ارزشمندی را از این ناشر بزرگ بازی به سرقت برده‌اند.

شایان ذکر است، اخبار مربوط به هک اطلاعات شرکت EA ابتدا توسط سایت خبری Vice گزارش شد که می‌گوید حدود ۷۸۰ گیگابایت داده به سرقت رفته است. البته شرکت EA تصریح کرد که هیچ داده‌ای از بازیکنان در این حمله سایبری به سرقت نرفته است.

هک کد منبع بازی FIFA ۲۱

همچنین هکرها ادعا کردند که کد منبع بازی‌هایی مانند FIFA ۲۱ و موتور بازی اختصاصی Frostbite که پایه بسیاری از بازی‌های پرمخاطب است را  هک و بارگیری کرده اند.

شرکت بازی سازی Electronic Arts (EA) یکی از بزرگترین شرکت‌های گیمینگ در جهان است و بازی هایی مانند Battlefield، Star Wars: Jedi Fallen Order، The Sims و Titanfall را توسعه داده و منتشر کرده است.

هک اطلاعات شرکت Electronic Arts

این شرکت بازی سازی در اطلاعیه خود تاکید کرده اند که در حال بررسی حادثه اخیر نفوذ به شبکه خود هستند که در آن مقدار محدودی از کد منبع بازی و ابزار‌های مربوطه به سرقت رفته است.

شرکت EA با بیان اینکه این یک حمله باج افزاری نبوده است، اظهار داشت، قطعا این اتفاق تاثیری روی بازی ها و تجارت این شرکت نخواهد داشت.

شایان ذکر است، کد منبع نسخه‌ای از نرم افزار است که معمولاً خواندن و فهم آن نسبت به نسخه نهایی در یک محصول بسیار آسان‌تر است و می‌تواند برای مهندسی معکوس محصول استفاده شود. به عنوان مثال موتور Frostbite، که هکر‌ها ادعا می‌کنند کد منبع آن را دارند، ابزاری قدرتمند برای ساخت بازی است که در ده‌ها بازی از FIFA گرفته تا سری Battlefield و چندین بازی اخیر جنگ ستارگان مورد استفاده قرار گرفته است.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا