اپلاخبار روزتلفن همراهفناوری

سرقت اطلاعات و هک محصولات جدید اپل

همزمان با رونمایی جدیدترین محصولات آی پد و آی مک اپل، یک گروه هکری با هک یکی از تولیدکنندگان قراردادی این شرکت اطلاعات جدیدترین محصولات اپل را به سرقت بردند.

گروه باج افزاری REvil در وبلاگی در دارک وب مدعی شد به شبکه رایانه شرکت “کوانتا کامپیوتر” نفوذ کرده و اقدام به هک محصولات جدید شرکت اپل کرده است. این شرکت تایوانی یکی از تولیدکنندگان اصلی محصولات اپل است و عمدتا رایانه های آی مک را تولید می کند. همچنین محصولات شرکتهایی نظیر HP، فیس بوک و گوگل را هم تولید می کند.

این گروه هکری با انتشار مطلبی در دارک وب اعلام کرد بزودی اطلاعاتی از بزرگترین حمله خود اعلام خواهد کرد. این پست به زبان روسی و در کانالی منتشر شده بود که گروه REvil از طریق آن به عضوگیری می پردازد.

هک اطلاعات جدیدترین محصولات اپل

این گروه در سایت هپی بلاگ که در آن نام قربانیان حملات باج افزاری خود را به امید تحت فشار قرار دادن آنها برای دریافت باج اعلام می کند، اعلام کرد کوانتا جدیدترین قربانی این گروه بوده است. این هکرها مدعی شدند تا تاریخ رونمایی جدیدترین محصولات شرکت اپل برای افشای رخنه به شرکت کوانتا دست نگه داشتند و اعلام کردند این تولیدکننده تمایلی به پرداخت پول برای پس گرفتن اطلاعات مسروقه ندارد.

هک شرکت اپل

کوانتا بدون توضیح این که چه میزان از اطلاعاتش به سرقت رفته است، در بیانیه ای گفت: تیم امنیت اطلاعات کوانتا کامپیوتر با کارشناسان مستقل IT برای واکنش به حملات سایبری به شمار کوچکی از سرورهایش همکاری می کند. شرکت کوانتا کامپیوتر در واکنش به گزارشهای رسانه ای از این حمله باج افزاری، اعلام کرد انتظار ندارد کسب و کارش از این اتفاق متاثر شود.

زمانی که مراسم رونمایی محصولات شرکت اپل به پایان رسید، گروه REvil جزییات فنی یک لپ تاپ جدید از جمله ۱۵ تصویر که به تشریح طراحی مک بوک می پرداختند و مربوط به مارس ۲۰۲۱ بودند را در اینترنت ارسال کرد. این گروه اکنون در تلاش برای ترساندن شرکت اپل به منظور دریافت باج برای اطلاعاتی است که به سرقت برده است. هکرها از اپل خواسته اند تا اول ماه مه باج آنها را بپردازد در غیر این صورت هر روز فایلهای جدیدی را منتشر خواهند کرد.

 

 

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا