خودرو

هک آئودی و فولکس واگن و سرقت اطلاعات بیش از 3 میلیون مشتری

در یک حمله سایبری و هک شرکت های خودروسازی آئودی و فولکس واگن اطلاعات بیش از سه میلیون مشتری این دو شرکت توسط هکرها به سرقت رفت.

یک شرکت تحت قرارداد با شرکت فولکس‌ واگن اقدام به گردآوری اطلاعات شخصی مشتریان و متقاضیان خودرو‌های ساخت این شرکت با هدف بازاریابی کرده بود که با هک آن شرکت، اطلاعات مشتریان این دو غول خودروسازی به دست هکرها افتاد.

گفته می‌شود اطلاعات این افراد که شامل شماره گواهینامه رانندگی و شماره بیمه اجتماعی بود، دست‌کم به مدت یک سال در دسترس هکر‌ها بوده است.

هک آئودی و فولکس واگن

طبق اطلاعات منتشر شده از این حمله سایبری پس از هک اطلاعات آئودی و فولکس واگن اطلاعات حساس شخصی برخی از مشتریان شرکت فولکس‌ واگن و از جمله شماره حساب بانکی، آدرس پست الکترونیکی، شماره تلفن و حتی شماره پلاک خودرو‌های آنان نیز به سرقت رفته است.

شایان ذکر است، در همین رابطه شرکت فولکس‌ واگن در اطلاعیه ای ضمن واکنش به این حمله سایبری اعلام کرد که اطلاعات سرقت رفته بیشتر مربوط به مشتریان آئودی بوده و در این گزارش اضافه می‌کند که اطلاعات حدود سه میلیون و صد هزار نفر از مشتریان آئودی در آمریکا و اطلاعات ۱۶۳ هزار نفر از مشتریان این شرکت خودروسازی در کانادا از طریق نفوذ هکر‌ها به بانک اطلاعاتی شرکت یاد شده به سرقت رفته و افزون بر آن اطلاعات بیش از ۳۰۰۰ مشتری شرکت فولکس‌واگن در آمریکا نیز لو رفته است.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا