اخبار روزخودروفناوری

همکاری دو غول خودروسازی برای ساخت خودرو الکتریکی

دو غول خودروسازی دنیا با امضای قراردادی، تصمیم گرفتند در ساخت و توسعه خودرو الکتریکی با هم همکاری کنند.

شرکت آئودی در طرح جدید خود یک خودرو الکتریکی به نام A6 را با همکاری پورشه تولید می‌کند.

این خودرو الکتریکی قرار است نیمه دوم سال 2022 وارد بازار شود و با یکبار شارژ مسافتی حدود 700 کیلومتر را طی خواهد کرد.

پورشه و آئودی در ساخت خودرو الکتریکی با هم همکاری می‌کنند

حدود یک سال پیش دو شرکت آئودی و پورشه قراردادی را برای همکاری با هم امضا کردند. بر اساس قرار داد این دو شرکت تصمیم بر این شد که شرکت پورشه در ساخت موتور خودروهای الکتریکی این شرکت همکاری داشته باشد. البته قرار نیست اسمی از پورشه در خودرو آئودی آورده شود. و این همکاری فقط در بخش تولید صورت می‌گیرد.

خودرو الکتریکی

یکی از ویژگی‌های این خودرو استفاده از رنگی بسیار خاص است که باعث دفع بخش زیادی از حرارات خورشید از این خودرو خواهد شد. این موضوع باعث پایین آمدن میزان مصرف باتری در خودرو A6 E-Tron خواهد شد.

شرکت آئودی در طراحی ظاهری این خودرو سخت گیری خاصی اعمال کرد.  استفاده از چراغ‌های کشیده در آن جذابیت بسیار خاصی را به این خودرو داده است. این خودرو چهارمین خودرو الکتریکی شرکت آئودی خواهد بود و قرار است در این خودرو از موتور E-Tron GT برای تامین نیروی محرکه در آن استفاده شود. چراغ‌های استفاده شده در این خودرو از یک سیستم شاتر پیچیده و جدید بهره می‌برند که باعث می‌شود کاربر بتواند برخی از انیمیشن‌های خاص ساخته شده توسط شرکت آئودی را از طریق چراغ‌های جلو این خودرو و مانند یک ویدئو پروژکتور روی دیوار پخش کند.

با این حال هنوز اطلاعات زیادی از این خودرو در فضای مجازی منتشر نشده است و برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آن باید تا زمان اعلام رسمی آئودی منتظر ماند.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا