خودروفناوری

طرحی برای کاهش ۵۰ درصدی قیمت باتری خودرو برقی تسلا

شرکت خودرو سازی تسلا در همایش روز باتری خود که هفته گذشته برگزارشد، طرحی را ارائه داد که با آن می تواند هزینه ساخت باتری خودروی برقی EV تسلا را طی دو سال آینده به نصف قیمت فعلی کاهش دهد.

باگلینو معاون ارشد مهندسی انرژی شرکت با اشاره به طرح کاهش 50 درصدی قیمت باتری خودرو برقی در شرکت تسلا گفت: این شرکت می تواند با استفاده مجدد از آب مورد نیاز برای تولید این قطعه، هزینه‌های تولید کاتد را بیش از ۷۵ درصد کاهش دهد.

خرید یک شرکت کانادایی برای حق ثبت اختراع فناوری آن از سوی تسلا

شواهد نشان میدهد شکت تسلا دو هفته قبل از برگزاری روز باتری از یک شرکت کانادایی به نام اسپرینگ پاور چندین برنامه ثبت اختراع را خریداری کرده است. به نظر می رسد تسلا نه فقط حق ثبت اختراع این استارتاپ، بلکه احتمالا خود استارتاپ را به طور کامل خریداری کرده باشد.

خودروی برقی تسلا

البته چندین کارمند اسپرینگ پاور، از جمله برخی از کسانی که در برنامه‌های ثبت اختراع شرکت حضور داشته و هنوز در این شرکت خودروسازی کار می‌کنند در شبکه اجتماعی لینکدین (LinkedIn)، از این موضوع اظهار بی اطلاعی کردند. البته چه تسلا صاحب اسپرینگ پاور باشد یا نه، به هر حال هر پولی که در این شرکت سرمایه گذاری کرده باشد به احتمال زیاد بازدهی بسیار خوبی خواهد داشت.

در روز باتری، ایلان ماسک گفت پیشرفت‌هایی که این شرکت داشته است، می‌تواند به اندازه‌ای کافی باشد که ظرف مدت سه سال بتوان فروش یک خودروی برقی ۲۵۰۰۰ دلاری را آغاز کرد.

اسناد منتشره شده نشان می‌دهد که این خودروساز ۳ دلار برای خرید و استفاده از هر باتری به اسپرینگ پاور پرداخت کرده است. البته تا به اینجا تسلا، سرمایه قابل توجهی برای خرید این استارتاپ و فناوری های آن پرداخت کرده است.

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا