توییترشبکه های اجتماعی

واشنگتن پست خبر داد: کنترل توئیتر توسط FBI/ پست های انتقادی کاربران توئیتر بررسی می شود!

واشنگتن پست، رسانه نزدیک به جمهوری خواهان آمریکا اخیرا در گزارشی با اشاره به کنترل توئیتر توسط FBI  تاکید کرد که فعالیت های اجتماعی کاربران توئیتر خصوصا پست های انتقادی آنها توسط FBI بررسی می شود.

این گزارش می افزاید، یک واحد امنیتی به نام ITMS در وزارت بازرگانی آمریکا، حساب های توئیتر آمریکایی ها را برای پست های انتقادی کنترل  و اطلاعات جمع آوری شده در مورد شهروندان را برای FBI ارسال می کرد.

کنترل حساب توئیتر توسط FBI اولین بار نیست که صورت می گیرد و قبلا نیز گزارشاتی مبنی بر دسترسی FBI به اطلاعات حساب میلیون ها آمریکایی خبر ساز شده بود.

سرویس مدیریت تحقیقات و تهدید وزارت بازرگانی

واشنگتن پست در این گزارش با بیان اینکه ITMS سرویس مدیریت تحقیقات و تهدید نامیده می‌شود، تصریح کرد، طبق اطلاعات افشا شده، ITMS از تاریخ ۱۴ مه به حالت تعلیق درآمده است.

پس از تحقیقی که در ماه فوریه توسط سناتور راجر ویکر آغاز شد، مشخص شد که این سرویس انواع فعالیت‌های نادرست را از اواسط دهه ۲۰۰۰ شامل سواستفاده از اختیارات، سومدیریت و انتقام جویی علیه کارمندان اداره بازرگانی، در کارنامه خود دارد.

کنترل توئیتر توسط FBI

ویکر ادعا می‌کند که ITMS فعالیت‌های اجتماعی را در توئیتر بررسی کرده تا روی حساب‌هایی که انتقاداتی درباره فرآیند‌های مورد استفاده برای سرشماری ایالات متحده ارسال می‌کنند، نظارت کند.

این گزارش می افزاید: پست‌های شبکه‌های اجتماعی جمع آوری شده توسط ITMS به صفحه گسترده‌ای تحت عنوان Social Media Tracker اضافه شد که برای انجام جستجو در پایگاه‌های اطلاعاتی امن دارندگان حساب‌های شبکه‌های اجتماعی، مورد استفاده قرار می‌گرفت.

طبق اسناد منتشر شده در واشنگتن پست، به نظر نمی‌رسد که هر یک از این “تحقیقات” در رسانه‌های اجتماعی منجر به اتهاماتی از هر نوعی شده باشد. در واقع، ITMS حدود ۱۰۰۰ پرونده را آغاز کرده، اما تعداد کمی منجر به دستگیری یا اتهامات جنایی شده است.

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا