اخبار روز

پس از 27 سال؛ مدیرعامل آمازون از سمت خود کناره گیری خواهد کرد

جف بزوس مدیرعامل آمازون روز گذشته در جلسه سالانه سهامداران آمازون اعلام کرد که از سمت خود کناره گیری خواهد کزد.

بر اساس این گزارش بزوس اواخر سال میلادی پست خود را ترک و ریاست این شرکت را به رئیس بخش رایانش ابری اندی جسی (Andrew R. Jassy) واگذار خواهد کرد.

بزوس در این خصوص گفت: “ما آن تاریخ را انتخاب کردیم، زیرا برای من احساسی است، چون این روز روزی است که آمازون دقیقاً ۲۷ سال پیش در سال ۱۹۹۴ ثبت شد.”

طبق این گزارش بزوس به عنوان رئیس اجرایی هیئت مدیره آمازون منصوب می‌شود و انتظار می‌رود زمان خود را بیشتر به ابتکاراتی مانند صندوق زمین بزوس، سفینه فضایی بلو اوریجین، واشنگتن پست و صندوق روز ۱ آمازون، اختصاص دهد.

جف بزوس مدیر عامل آمازون

شایان ذکر است تا اینجا دلیل این امر مشخص نیست. اما اخیرا شرکت آمازون درگیر محکومیت های بسیاری در پرونده های مختلف شده و شاید دلیل کنار رفتن بزوس از سمت مدیرعامل آمازون این موضوع باشد.

به طور مثال، به تازگی شرکت آمازون باز هم مورد اتهام آزار جنسی علیه زنان قرار گرفت و در مقابل پیروزی بزرگ مصرف کنندگان محکوم شد و دادگاه تجدیدنظر در کالیفرنیا حکم داد که آمازون در قبال محصولات فروخته شده از طریق بازار توسط یک فروشنده شخص ثالث، مسئول است.

این دومین پرونده اصلی در کالیفرنیا است که دادگاه تجدیدنظر موضع دیرینه آمازون که می‌گوید فقط یک واسطه بین خریداران و فروشندگان شخص ثالث بوده را رد کرده است.

 

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا