فناوری

اولین میلیاردر مسافر فضا، با فضاپیمای خود به فضا می رود

اولین فضاپیمای سرنشین دار شرکت بلو اورجین، اولین میلیاردری که مسافر فضا می شود را با خود به فضا می برد.

جف بزوس در اولین ماموریت سرنشین دار شرکت فضایی اش بلو اوریجین، با موشک New Shepard به فضا می‌رود.

این سفر ۲۰ ژوئیه و ۱۵ روز بعد از اینکه بزوس از سمت خود یعنی مدیرعاملی آمازون کناره گیری می‌کند، انجام می‌گیرد. مارک بزوس در این سفر برادرش جف، موسس بلو اوریجین را همراهی می‌کند.

مدیرعامل آمازون در پستی که در اینستاگرام منتشر کرد نوشت: از پنج سالگی آرزوی سفر به فضا را داشتم. در ۲۰ ژوئیه من با برادرم این سفر را انجام می‌دهم. ماجراجویی همراه با بهترین دوستم.

اولین میلیاردر مسافر فضا

آیا جف بزوس اولین میلیاردر مسافر فضا است؟

اگر همه چیز طبق برنامه ریزی صورت گرفته پیش رود، جف بزوس اولین میلیاردر در حوزه فضا است که با موشک ساخت شرکت خودش به فضا سفر می‌کند. این سفر، اتفاقی است که ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس هنوز موفق نشده آن را انجام دهد.

پیش از این، ریچارد برنسون، میلیاردر انگلیسی و مالک ویرجین گلکتیک برنامه این شرکت برای فرستادن ثروتمندان به فضا را رسانه‌ای کرده بود و آشکارا قصد رقابت با بزوس و شرکتش را دارد. برنسون مدت‌ها پیش اعلام کرده بود از اولین مسافران موشک ویرجین گلکتیک برای سفر به فضا است و احتمالا پرواز این موشک چند ماه دیگر انجام می‌گیرد.

شرکت بزوس شش سال تحقیق و کار محرمانه روی موشک و کپسول فضایی انجام داد و ماه قبل اولین ماموریت فضایی New Shepard را رسانه‌ای کرد. با وجود اینکه این شرکت هنوز قیمت بلیط این سفر را اعلام نکرده، اما قرار است یکی از صندلی‌های این موشک را از طریق حراج به فروش برساند.

این شرکت ماه گذشته دور اول حراج را بست و گفت که بیش از ۵۲۰۰ پیشنهاد از ۱۳۶ کشور جهان را دریافت کرده بدون اینکه مبلغ بیشترین پیشنهاد را اعلام کند. بر اساس آنچه در وب سایت Blue Origin آمده، بالاترین پیشنهاد فعلی ۲.۸ میلیون دلار در دور حراج بوده است.

شایان ذکر است، پرواز سرنشین دار شرکت فضایی بلو اوریجین که با کمک موشکی به طول ۵۵ متر و کپسولی شش نفره انجام می‌گیرد به مدت ۱۱ دقیقه به طور می انجامد و سرنشینان را تا ارتفاع بیش از ۹۶ کیلومتری زمین بالا می‌برد.

البته موشکی که قرار است، بزوس و دیگران را حمل کند، تاکنون ۱۵ پرواز آزمایشی بدون مسافر انجام داده است.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا