توییتر

نگرانی اتحادیه اروپا در خصوص مدیریت محتوای «ایکس»

یک مقام ارشد کمیسیون اروپا که خواست نامش فاش نشود اعلام کرده که تعداد ناظران محتوای ایکس(توییتر)، در مقایسه با دیگر رقبا بسیار کمتر است و همین نگرانی‌هایی را ایجاد می‌کند.

به نقل از رویترز، یک مقام ارشد کمیسیون اروپا روز جمعه گفت که پلتفرم رسانه اجتماعی ایکس(توییتر سابق) فقط 2هزار و 294 ناظر محتوا دارد تا اطمینان حاصل کنند که کاربران از قوانین محتوای آنلاین اتحادیه اروپا پیروی می کنند که به میزان قابل توجهی کمتر از گوگل گوگل و تیک‌تاک است.

قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا که اخیراً تصویب شد، 19 پلتفرم آنلاین و 2 موتور جستجوی آنلاین بسیار بزرگ، از جمله گوگل، ایکس، تیک‌تاک، اپل، متا را ملزم می کند تا برای مقابله با محتوای غیرقانونی و مضر در پلتفرم های خود، اقدامات بیشتری انجام دهند.

این در حالی است که ایکس پس از اخراج بسیاری از کارمندان مسئول نظارت و تنظیم محتوا به دلیل مشکلات اقتصادی نگرانی هایی را برای اروپا ایجاد کرده است.

این مقام که نخواست نام او فاش شود گفت:«بر اساس گزارش‌هایی که شرکت‌ها در ماه سپتامبر به اتحادیه اروپا ارسال کردند، ایکس دارای 2 هزار و294 ناظر محتوای است. این در حالی است که یوتیوب 16هزار و974، گوگل پلی 7هزار و319 و تیک تاک 6 هزار و125  نیروی تعدیل محتوا دارند.»

این مقام گفت که رگولاتورها امیدوارند که ایکس برای افزایش تعداد ناظران محتوا برای عقب نماندن از رقبای خود فشار را احساس کند. این مقام گفت که کمیسیون تعداد کارکنانی که قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا را اجرا می کنند از 50 به 120 نفر افزایش داده است.

از 17 فوریه(بهمن-اسفند)، همه ارائه دهندگان خدمات واسطه ( نه فقط 19 سرویس نامگذاری شده در آوریل) باید از قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا پیروی کنند.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا