اینستاگرام

هشدار جدی مالزی به مالک اینستاگرام

مالزی به متا -مالک اینستاگرام- در مورد مسدود کردن محتواهای مربوط به فلسطین هشدار داد و گفت اگر این موضوع نادیده گرفته شود اقدام قاطعی در این زمینه گرفته می‌شود.

به نقل از رویترز، وزیر ارتباطات مالزی روز پنجشنبه گفت، تنظیم‌کننده ارتباطات این کشور به شرکت های تیک‌تاک و متا به دلیل مسدود کردن محتواهای مربوط به فلسطین در پلتفرم‌هایشان هشدار داد.

فهمی فاضل، وزیر ارتباطات، گفت:« رسانه‌های اجتماعی محتواهای مربوط به فلسطین را محدود می کنند.» وی در پستی در شبکه اجتماعی ایکس گفت: «اگر این موضوع نادیده گرفته شود، از اتخاذ رویکرد و موضع بسیار قاطع دریغ نخواهم کرد.»

فهمی بدون اشاره به جزئیات گفت که بسیاری از احزاب از دولت خواسته‌اند تا علیه رسانه‌های اجتماعی به دلیل محدود کردن محتواهای مربوط به  فلسطین اقدام قاطعانه انجام دهد.

فهمی با بیان اینکه مالزیایی ها در رابطه با موضوع فلسطین حق آزادی بیان دارند، گفت: این حق سلب نخواهد شد. او گفت که هفته آینده با نمایندگان تیک‌تاک ملاقات خواهد کرد تا در مورد این موضوع صحبت کنند.

این نگرانی ها 2 هفته پس از آن مطرح شد که فهمی گفت تیک تاک به طور کامل از قوانین مالزی پیروی نکرده و به اندازه کافی برای مهار محتوای افتراآمیز یا گمراه کننده اقدام نکرده است. تیک تاک در پاسخی گفت که اقدامات پیشگیرانه ای را برای رسیدگی به مسائل مطرح شده انجام خواهد داد.

در هفته‌های اخیر به دنبال فشارهای اتحادیه اروپا شبکه های مجازی اقدامات محدود سازی علیه صفحات و گروه های مربوط به فلسطین را انجام دادند. اینستاگرام در یکی از اقدامات خود صفحه مربوط به اخبار فلسطین با 6میلیون دنبال کننده را بست. گوگل و اپل هم به درخواست اسرائیل نقشه ترافیک آنلاین خود را در مناطق سرزمین های اشغالی و غزه غیرفعال کردند.

نمایش بیشتر
نوشته های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا